Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 2176–2190 of 4019 results
-
Meri kutsui Turussa
3,00 € Add to cartMeri kutsui Turussa
Meri Kutsuu -näyttely avasi Varsinais-Suomen veneilykauden. Tapahtuman suosio kasvaa ja tänä keväänä esillä oli noin 200 venettä. Messuraportti.
1 sivu – lehti 04/2008
3,00 € -
Meri Kutsuu -messut Turussa
3,00 € Add to cart -
Meri kutsuu nelipäiväisenä
3,00 € Add to cartMeri kutsuu nelipäiväisenä
Turun Messukeskuksessa perinteisesti järjestettävät Meri Kutsuu
-messut avaavat ovensa tänä vuonna jo torstaina.
1 sivu – lehti 03/20113,00 € -
Meri kutsuu Turussa
3,00 € Add to cartMeri kutsuu Turussa
Meri Kutsuu-messuilla vieraili viikonlopun aikana ennätykselliset 8 500 kävijää. Lue Venemestarin messuraportti.
2 sivua – lehti 03/2007
3,00 € -
Meri merkeistä ja merimerkeistä
3,00 € Add to cart -
Meri-Palta – edullinen vaihtoehto isoksi avoveneeksi
3,00 € Add to cartMeri-Palta – edullinen vaihtoehto isoksi avoveneeksi
Mikkeliläisen Suvi- ja Palta-veneitä valmistavan Termalinin uusin ja suurin malli on hieman alle kuusimetrinen Meri-Palta. Edullinen perusvene on herättänyt erityisesti kalastajien ja mökkiläisten mielenkiinnon.
3 sivua – lehti 06/2009
3,00 € -
Meri-VHF merelle tehty radiopuhelin
3,00 € Add to cartMeri-VHF merelle tehty radiopuhelin
Hätätilanteessa yhteydenpitovälineiden pitää toimia. Miten VHF eroaa kännykästä ja miltä osin se on parempi hätätilanteissa? Entäpä kumpi parempi kannettava vai kiinteä?
4 sivua – lehti 02/2006
3,00 € -
Meridieselin oikea käyttö
3,00 € Add to cartMeridieselin oikea käyttö
Meridieselin oikea käyttö on yhtä tärkeää kuin sen huolto.
4 sivua – lehti 07/2005
3,00 € -
Meridieselin pakokaasujen lämpömittaukset
3,00 € Add to cartMeridieselin pakokaasujen lämpömittaukset
Pakokaasujen lämpötilan mittaaminen pakosarjasta tilapäisellä anturilla tai moottoriin kiinteästi asennetulla mittarilla on tehokas tapa määrittää koneen todellista kuormitusta. Sen avulla voidaan hallita vaarallisia ylikuormitustilanteita tai jäähdytyskatkoksia. Ylikuormituksen ja ylikuumenemisen aiheuttama piikki on dieselissä kohtalokas häiriö. Sen vaikutukset voivat ulottua männän yläpäähän, pakoventtiileihin, pakosarjaan, sylinterikanteen ja sen istukoihin, ruiskusumuttimeen… Lue aiheesta lisää Matti Karhusen artikkelissa.
4 sivua – lehti 06/2007
3,00 € -
Meridieselin scuffing ja blow-by
3,00 € Add to cartMeridieselin scuffing ja blow-by
Männänrengasvyöhykkeen kiinitarttumista (scuffing), ohivuodosta (blow-by) ja huohotuksesta johtuvista vaurioista on kirjoitettu niukasti. Vitsit ovat vähissä, jos tämä lottovoitto osuu kohdalle.
4 sivua – lehti 05/2006
3,00 € -
Meridieselin voinnin selvittäminen
3,00 € Add to cartMeridieselin voinnin selvittäminen
Suodatinpanostutkimuksella tietoa meridieselin voinnista
Osa venekansasta tuntuu uskovan dieselmoottorin ikuiseen toimintakykyyn. Tarkemmin katsottuna pienikin diesel on hienomekaaninen valmiste, johon liittyy vioittumisriski.
3 sivua – lehti 06/2005
3,00 € -
Merikelpoisuus – Purjeveneen anatomia, osa 3
5,00 € Add to cartMerikelpoisuus – Purjeveneen anatomia, osa 3
Veneen merikelpoisuudesta puhutaan usein, mutta joskus käsite jää hieman hämäräksi. Aihe on sikseen moniulotteinen, että tutkijoiden ja kokeineidenkin purjehtijoiden parissa mielipiteitä on monia. Mitä merikelpoisuus on ja minkälaista merikelpoisuutta veneeltä voi edellyttää?
Purjeveneen anatomia -sarja pureutuu syvemmin purjeveneen luonteeseen ja sen tarkoitus on parantaa kykyäsi arvioida ja ymmärtää purjeveneitä.
6 sivua – lehti 03/2008
5,00 € -
Merimoottorit -osa 1 / Merimoottorin anatomia
5,00 € Add to cartMerimoottorit -osa 1 / Merimoottorin anatomia
Uudessa kuusiosaisessa sarjassa käymme läpi venemoottorin toiminnan, huollon ja korjauksen. Aloitamme yleiskatsauksella moottorista ja sen apulaitteista.
8 sivua – lehti 11/2011
Tämän juttusarjan seuraavissa numeroissa käymme läpi:
• Poltto ainejärjestelmät
Venemestari 12/2011
• Jäähdytys järjestelmän osat
Venemestari 1/2012
• Voitelu
Venemestari 2/2012
• Kuinka moottori käyttää ilmaa ja kuinka se hankkiutuu eroon palamisjätteistä
Venemestari 3/2012
• Kuinka moottorin liike-energiaa muutetaan venettä eteenpäin työntäväksi voimaksi
Venemestari 4/20125,00 € -
Merimoottorit -osa 5 / Imu- ja pakokaasujärjestelmät
5,00 € Add to cartMerimoottorit -osa 5 / Imu- ja pakokaasujärjestelmät
Polttoaine tarvitsee happea palaaksen, joten voidaan sanoa hyvinkin moottorin hengittävän. Männän aikaansaama alipaine imee ilmaa ja mäntä työntää pakokaasut ulos moottorista. Tutkimme seuraavassa tarkemmin ilmanvaihdon tekniikkaa.
7 sivua – lehti 03/2012
5,00 € -
Merimoottorit -osa 2 / Polttoainejärjestelmä
5,00 € Add to cartMerimoottorit -osa 2 / Polttoainejärjestelmä
Merimoottorisarjan toisessa osassa tarkastelmme lähemmin polttoainetta ja erilaisia polttoainejärjestelmiä. Tämän jutun luettuasi tiedät, kuinka moottori saa polttoainetta. Opit myös ehkäisemään ja havaitsemaan polttoainejärjestelmän vikoja ja joissain määrin korjaamaan niitä.
9 sivua – lehti 12/2011
5,00 €