Näytetään tulokset 31–45 / 4078
-
Dieselbakteeri – suodattimen tukkijat
3,00 € Lisää ostoskoriinDieselbakteeri – suodattimen tukkijat
Dieselbakteeri on viheliäinen pöpö, sillä se voi pysäyttää veneen. Nyt keväällä on aika kerrata, mistä se tulee, minne se menee ja mitä se saa aikaan.
3 sivua – lehti 5/2019
3,00 € -
Eliönestomaalit – myrkyllä vai ilman?
3,00 € Lisää ostoskoriinEliönestomaalit – myrkyllä vai ilman?
Veneiden myrkkymaalit ovat ympäristölle haitallisia. Myrkkymaalauksessa on kuitenkin kyse muustakin kuin estetiikasta. Vieraslajien leviämisen torjunta on nykyään erittäin tärkeä syy suojata pohjansa. Eliönestomaalin, kuten oikeampi ilmaus kuuluu, tehtävä on tehdä veneen pohjasta vähemmän houkutteleva kiinnitys- ja kasvualusta. Viime kesänä Suomen Ympäristökeskus tutki osana EU-rahoitteista COMPLETE-projektia viittä erilaista huviveneiden pohjassa käytettävää eliönestomaalia. COMPLETE-hanke etsii konkreettisia toimia vieraslajien saapumisen ja leviämisen estämiseksi Itämerellä.
4 sivua – lehti 4/2021
3,00 € -
Ensiaskel sähköveneisiin – BellaZero 6.3
3,00 € Lisää ostoskoriinEnsiaskel sähköveneisiin – BellaZero 6.3
Bella yllätti alkukesällä julkistamalla Zeron, merkin ensimmäisen täyssähköveneen. Se on myös kutakuinkin Suomen markkinoiden ensimmäinen sähkökäyttöinen moottorivene, joka tulee kokoonsa nähden tavanomaiseen hintaluokkaan.
5 sivua – lehti 9/2021
3,00 € -
Ensirekisteröinnit 2020
5,00 € Lisää ostoskoriinEnsirekisteröinnit 2020
Vesikulkuneuvojen ensirekisteröintitilasto kertoo, että koronavuosi toi venekauppaan kauan kaivatun kunnon kasvun. Etenkin moottoriveneiden ja vesijettien hyvin käynyt kauppa siivitti uusien vesikulkuneuvojen ensirekisteröinteihin 19 prosentin kasvun.
7 sivua – lehti 2/2021
5,00 € -
Epoksipinnoite
Epoksipinnoite
4 sivua – Epoksipinnoite
Lasinkirkas epoksipinta on parhaimmillaan perinteisiä pintakäsittelypintoja helppohoitoisempi. Epoksin käytössä on omat niksinsä, joissa korostuvat huolellisuus ja oikeat työtavat. -
Epu Coat -pinnoitus – suojaa ja kiiltoa uuteen ja vanhaan veneeseen
3,00 € Lisää ostoskoriinEpu Coat -pinnoitus – suojaa ja kiiltoa uuteen ja vanhaan veneeseen
Veneen kylkiä rääkkää niin aurinko kuin mekaaninenkin kulutus. Merialueilla peliin tulee mukaan vielä suola, joka ei paranna tilannetta. Perinteinen tapa uusia kiilto ja puhtaus vaatii hartiavoimin töitä joka kevät. Suomalainen Epu Coat lupaa helpottaa urakkaa. Menetelmä sopii sekä lasikuitulaminaattisiin- että alumiiniveneisiin. Mistä siis on kysymys.
3 sivua – lehti 7–8/2021
3,00 € -
Eroon myrkymaaleista – Kartalla sarjassa Oskari Hanninen
3,00 € Lisää ostoskoriinEroon myrkymaaleista – Kartalla sarjassa Oskari Hanninen
Oskari Hanninen sai viime vuonna Pelasta Itämeri -kunniamaininnan veneiden myrkkymaalitietoisuuden, -säännösten ja myrkkymaaleja korvaavien menetelmien väsymättömästä esillä pitämisestä. Hän työskentelee ylitarkastajana Turvallisuus- ja kemikaalivirastossa (Tukes).
4 sivua – lehti 4/2022
3,00 € -
Esittely: Best of Boats Awards 2024 voittajat
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Best of Boats Awards 2024 voittajat
Best of Boats Award on Euroopan laajin Vuoden vene -raati, joka valitsee ja palkitsee vuosittain parhaat kuluneen mallivuoden aikana testaamansa veneet. Kauden 2024 voittajat palkittiin marraskuussa Berliinissä ja suomalaismenestys oli tälläkin kertaa vahvaa.
2 sivua – lehti 1/2025
moottoriveneet * koeajot * venemessut
3,00 € -
Esittely: DAME Awards 2024
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: DAME Awards 2024
Veneteollisuuden merkittävin tekniikka- ja varustealan palkinto on Amsterdamin METS-näyttelyssä jaettava DAME Award (Design Award for Marine Equipment). Marraskuussa siitä kilpaili 114 ehdokasta 28 maasta. Voittajien esittely.
2 sivua – lehti 1/2025
venemessut * varusteet * DAME
3,00 € -
Esittely: käsintehdyt köysityöt
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: käsintehdyt köysityöt
Suomessa ei ole montaa ammattimaista ja solmunsa osaavaa köysitöiden tekijää. Esittelyssä yksi heistä, kotkalainen Mika Kajander.
2 sivua – lehti 11–12/2022
köydet * köysityöt
3,00 € -
Esittely: Lagoon 60
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Lagoon 60
Lagoon 60 on suunniteltu asiakkaille, jotka ovat pienemmän, kuten 50 tai 55-jalkaisen mallin, jälkeen valmiita hyppäämään seuraavaan kokoluokkaan. Aikaisemmin tässä kokoluokassa on ollut tarjolla 560- ja 620-mallit, mutta 18,3 metriä pitkä ja lähes kymmenen leveä 60 korvaa ne molemmat. Seuraava askel olisi sitten 65-jalkainen, joka taas on jättimäinen harppaus niin ihmiselle kuin tämän lompakollekin. Voisi siis sanoa, että 60-jalkaiselle mallille on selvä tilaus. Ensiesittelyssä Lagoon 60.
3 sivua – lehti 7/2024
purjeveneet * ensiesittely * Lagoon
3,00 € -
Esittely: Lagoon-tehdasvierailu
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Lagoon-tehdasvierailu
Katamaraani-tyyppisten veneiden suosio on kasvanut maailmalla vauhdilla, ja myös Suomalaisomistukseen isoja ”katteja” myydään tasaiseen tahtiin muutaman kappaleen vuosivauhdilla. Venemestari kävi tutustumassa markkinajohtaja Lagoonin tuotantoon.
3 sivua – lehti 7/2024
tehdasvierailu * Lagoon
3,00 € -
Esittely: Omavalmiste
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Omavalmiste
Moni veneilijä ostaa itselleen valmiin, kaikilla herkuilla varustetun veneen. Toinen vaihtoehto on hankkia käytetty runko ja käyttää aikaa oman unelmansa rakentamiseen. Nurmeslainen Jarmo Räsänen osti joulukuussa 2020 ison 10,5-metrisen rautaveneen omaksi projektikseen.
3 sivua – lehti 11–12/2022
omavalmiste * rautavene
3,00 € -
Esittely: Sananparret
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Sananparret
Suomalaisissa sananparsissa on ikiaikaisesti käytetty venettä ja veneilyä napakkaan ilmaisuun. Venemestari luo katsauksen arkistojen aarteisiin.
2 sivua – lehti 11–12/2022.
3,00 € -
Esittely: Tyyppivene Kiisla
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Tyyppivene Kiisla
Koeajoimme Puuveneveistäjät ry:n Kiislan prototyypin Helsingin Lauttasaaressa. Vene halkoo ylväästi aaltoja, mutta ahtaissa satama-altaissa se ei ole parhaimmillaan.
4 sivua – lehti 11–12/2023
koeajot, moottoriveneet
3,00 €