Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 46–60 of 3911 results
-
Hanurin näplääjästä tuli venealan yrittäjä – kartalla-sarjassa Mika Vanhala
3,00 € Lisää ostoskoriinHanurin näplääjästä tuli venealan yrittäjä – kartalla-sarjassa Mika Vanhala
Mika Vanhala lähti venealan yrittäjäksi tämän vuosikymmenen alussa. Hän jätti palkkatyöt venealan yrityksissä taakseen ja lähti kokeilemaan omia siipiään. Vajaassa kymmenessä vuodessa hänen firmansa, Oy Esco Ab, on saavuttanut tukevan jalansijan vene-elektroniikan ja venelämmittimen jälleenmyyjänä.
4 sivua – lehti 9/2019
3,00 € -
Haukiveden Kaitasaari Saimaalla
3,00 € Lisää ostoskoriinHaukiveden Kaitasaari Saimaalla
Suurin osa Haukivedellä veneilevistä ajelee syväväylän liepeillä olevia väyliä kohti Varkautta, Oravia tai Linnansaarta, joten tämä Linnansaaren kansallispuiston länsireunassa oleva saari on kenties monelta jäänyt kokematta. Kaitasaari on nimensä mukaisesti hyvin kapea ja noin puoli kilometriä pitkä saari. Kartalla se ei näytä kovinkaan kummoiselta paikalta, mutta käyntikohteena luonnon retkisatama on hyvin viehättävä.
2 sivua – lehti 2/2022
3,00 € -
Heinäveden helmi – veneilykohteena Paimensaari Saimaalla
3,00 € Lisää ostoskoriinHeinäveden helmi – veneilykohteena Paimensaari Saimaalla
Vajaan kilometrin pituinen ja puolen kilometrin levyinen Paimensaari sijaitsee Suvasveden Ukonkarilta noin 4,5 meripeninkulmaa Heinäveden suuntaan.
2 sivua – lehti 7–8/2022
3,00 € -
Henkilökohtainen päivänpiriste – Saxdor 200 Pro Sport
5,00 € Lisää ostoskoriinHenkilökohtainen päivänpiriste – Saxdor 200 Pro Sport
Saxdor on Aquadoria, Paragonia, XO:ta ja Axoparia perustamassa olleen Sakari Mattilan uusin venemerkki, jonka ensimmäinen malli tuo vipinää rajusti kilpailtuun kuusimetristen avoveneiden luokkaan.
7 sivua – lehti 6/2020
5,00 € -
Hiidenmaan vierassatamat kehittyvät
3,00 € Lisää ostoskoriinHiidenmaan vierassatamat kehittyvät
Viron rannikko poikkeaa täysin suomalaisesta saaristomaisemasta. Rannat ovat hiekkaisia ja matalia, saaria on vähän ja luonnonsatamia ei ole nimeksikään. Jos satamapaikkaa ei ole, sellainen pitää siis rakentaa. Hiidenmaalla on kuitenkin paljon nähtävää ja koettavaa, ja myös sen veneilypalvelut kehittyvät vauhdilla.
4 sivua – lehti 4/2022
3,00 € -
Hiljaista hyrinää – kuinka metelöivä tuuletin vaihdettiin hiljaiseen tietokoneen tuulettimeen
5,00 € Lisää ostoskoriinHiljaista hyrinää – kuinka metelöivä tuuletin vaihdettiin hiljaiseen tietokoneen tuulettimeen
Jääkaappiakin voi tuunata. Jääkaapin kompressorin tuulettimen vaihtaminen tavalliseen tietokoneen tuulettimeen alentaa parhaimmillaan roimasti sen virran kulutusta ja melutasoa. Kuvasarja.
4 sivua – lehti 3/2019
5,00 € -
Historiallinen käyntikohde Haminan Vuohisaaressa
3,00 € Lisää ostoskoriinHistoriallinen käyntikohde Haminan Vuohisaaressa
Keskellä Haminanlahtea sijaitseva Vuohisaari, ja sen korkein rakennus vuonna 1908 valmistunut pursipalviljonki, kiinnittää Tervasaaren vierasvenelaituriin suuntaavan veneilijän katseen. Käymme tutustumassa Axel Toivosen piirustusten pohjalta tehtyyn Fredrikshamnissa sijaitsevaan arvorakennukseen.
3 sivua – lehti 10/2019
3,00 € -
Hittituotteen hienosäätö – Axopar 37 Cross Cabin
5,00 € Lisää ostoskoriinHittituotteen hienosäätö – Axopar 37 Cross Cabin
Naamioteippaukseen kääräisty uusi Axopar 37 XC huutaa revoluutiota, mutta pinnan alta paljastuu pikemminkin hallittu mallisukupolvenvaihdos ja pari uutta ideaa. Uuden sukupolven paletti muodostuu kolmelle perustalle, jotka ovat täysin yläosaton avomalli Spyder (S), Sun-Top (ST) ja Cross Cabin (XC).
7 sivua – lehti 7–8/2020
5,00 € -
Höyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
3,00 € Lisää ostoskoriinHöyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
140-vuotiaan M/S Rapidin reitti on kulkenut Pohjois-Karjalasta Viipurin kautta takaisin Saimaalle. Rapid rakennettiin alun perin hinaajaksi Pohjois-Karjalassa toimineen puutavarayhtiön tarpeisiin, jolloin se palveli uittotöissä Pielisjoella ilman kansirakenteita. Ensimmäinen isompi remontti siihen tehtiin vuonna 1910. Luultavasti Rapid sai silloin myös kannen ja ohjaushytin. Uransa aikana M/S Rapid ehti palvella myös Kaukaa-yhtiötä edustuskäytössä, mutta nykyisin se seilaa Saimalla Heikki Nykäsen ja Marja Heimalan oivana kesäkotina.
4 sivua – lehti 3/2022
3,00 € -
Hurraa hiljaisuudelle – Dieselin vaihto sähköön, osa 2
5,00 € Lisää ostoskoriinHurraa hiljaisuudelle – Dieselin vaihto sähköön, osa 2
Viime kesäkuun Venemestarissa seurattiin Primeur 700 T -veneen sähköistysprojektin toteutusta. Sähköistysprojektin viimeinen haaste oli potkurin valinta. Potkuri saatiin perään ja nyt vene on myös koeajettu. Puoliliukuvarunkoisessa veneessä koettiin vakaan hiljaista kyytiä. Mitä muuta tuli koeajossa esille?
6 sivua – lehti 2/2022
5,00 € -
Hyvää lomaa – koeajolla Beneteau Swift Trawler 41
5,00 € Lisää ostoskoriinHyvää lomaa – koeajolla Beneteau Swift Trawler 41
Ranskalainen Beneteau on osunut Swift Trawler -matkaveneillään mainioon markkinarakoon. Uusin 41-jalkainen malli on kaikin puolin sopusuhtainen kokonaisuus.
7 sivua – lehti 1/2021
5,00 € -
Hyvässä seurassa – Beneteau Oceanis Clipper 323
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvässä seurassa – Beneteau Oceanis Clipper 323
Ranskalaiseen Beneteaun Oceanis-mallit ovat suursuosikkeja lomapurjehtijoiden keskuudessa. Käytetty Beneteau Oceanis Clipper 323 on tarkoittanut monelle purjehtivalle perheelle todellista veneilyn tason nousua.
5 sivua – lehti 7–8/2020
3,00 € -
Hyvästä vieläkin parempi – hienosti hiottu Sargo 28
5,00 € Lisää ostoskoriinHyvästä vieläkin parempi – hienosti hiottu Sargo 28
Sargon suosikkimalli 28 näyttää tutulta, vaikka vene on laitettu runkoa myöten täysin uusiksi. Muutokset ovat hillittyjä ja oikean suuntaisia. Sargo 28 edustaa nykyisin malliston pienempää päätä. Sen alapuolella on vain aloituskoko 25. Ylöspäin mallisto jatkuu aina 36:een,
9 sivua – lehti 5/2021
5,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
3,00 € -
Hyvin purjehtiva markkinahäirikkö – Hanse 370
5,00 € Lisää ostoskoriinHyvin purjehtiva markkinahäirikkö – Hanse 370
Saksalainen Hanse 370 ansaitsee poikkeuksellisesti kehuja sekä tiloista että purjehdusominaisuuksista. Hanse 370:tä rakennettiin vuosina 2006–2009. Vene on tänä päivänä verrattain yleinen ilmestys käytettyjen markkinoilla, sillä sitä tuotettiin kaikkiaan lähes tuhat kappaletta.
8 sivua – lehti 9/2021
5,00 €