Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing all 8 results
-
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Add to cartHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
3,00 € -
Koeajo: Highfield Classic 380 E ja ePropulsion Navy 6.0
3,00 € Add to cartKoeajo: Highfield Classic 380 E ja ePropulsion Navy 6.0
Sähkö on mahtava käyttövoima, jonka varastointiteknologia on vasta lapsenkengissä. Tästä huolimatta markkinoille tulee yhä uusia sähköistettyjä ratkaisuja, jotka osoittavat, miltä sähköinen veneilytulevaisuus voi näyttää. Koeajoimme Highfield Classic 380 E:n.
3 sivua – lehti 6/2023
koeajot, moottoriveneet, sähkömoottori
3,00 € -
Konehuone 3/24
3,00 € Add to cartKonehuone 3/24
Alkuvuoden venemessuilla on esitelty ja julkistettu ahkerasti uusia sähköperämoottoreita. Etenkin pienemmän pään malleilla on jo kaupallistakin merkitystä, ja valikoima laajenee jatkuvasti.
2 sivua – lehti 3/2024
moottorit, perämoottorit, sähkömoottorit
3,00 € -
Konehuone: koeajossa Mercury Avator 35e
3,00 € Add to cartKonehuone: koeajossa Mercury Avator 35e
Mercuryn Avator-sähköperämoottorisarjan puolivälistä löytyvä 35e on käyttöominaisuuksiltaan niin hienostunut, että se nuorentaa ja modernisoi vähän vanhempaakin perua olevan venemallin. Mercury Avator 35e & Särki 411 R -koeajo.
2 sivua – lehti 9/2024
sähkömoottorit * perämoottorit * koeajot
3,00 € -
Näin se tehdään: Dieselmoottorin vaihto sähkömoottoriin
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: Dieselmoottorin vaihto sähkömoottoriin
Varmasti tuttu tilanne monelle purjeveneen etsijälle: itse vene perusvarusteineen on hyvässä kunnossa, mutta veneen moottori on parhaat päivänsä nähnyt. Voimanlähde on purjehduskauden aikana vain satunnaisesti käytössä, eikä sen perushuoltoihinkaan ole välttämättä kovin syvällisesti paneuduttu, sillä tärkeintähän on purjehtiminen. Tässä moottorinvaihtoprojektissa vanha dieselmylly korvattiin täyssähköisellä voimanlähteellä ja jutussa kerrotaan, miten se tehtiin.
4 sivua – lehti 4/2024
Näin se tehdään, dieselmoottori, sähkömoottori
3,00 € -
Sähkömoottori perinneveneessä – Testissä Bellmarinen Drive Master
3,00 € Add to cartSähkömoottori perinneveneessä – Testissä Bellmarinen Drive Master
Sähkömoottori jälkiasennuksena on houkutteleva ratkaisu uppoumarunkoisissa veneissä, jos niillä ei tehdä pitkää matkaa. Bellmarinen maahantuoja sähköisti avonaisen puufiskarin voimalinjan, ja Venemestari kävi testaamassa veneen.
3 sivua – lehti 9/2020
3,00 € -
Testi: Sähköperämoottorit
5,00 € Add to cartTesti: Sähköperämoottorit
Pienissä sähköperämoottoreissa on eroja – valitse oikein!
Sähkömoottorit valtaavat alaa pienten perämoottorien markkinoilla. Kokeilimme neljää erilaista ja hyvin eri hintaista sähkömoottoria suositussa Soutu-Palta 495 -soutuveneessä.8 sivua – lehti 6/2024
sähkömoottorit * sähköperämoottorit
5,00 € -
Testissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
5,00 € Add to cartTestissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
Venemestari laittoi testiin kaksi integroidulla akulla varustettua sähköperämoottoria, Epropulsion Spirit 1 ja Torqeedo Travel 1103 C. Yhdysrakenteinen akku parantaa sähköperämoottorin kilpailuasetelmaa huimasti pienten veneiden voimanlähteenä.
5 sivua – lehti 5/2020
5,00 €