Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 361–375 of 4019 results
-
Mukavaa, näyttävää ja edullista – LineDeck-kansimaton asennus
3,00 € Add to cartMukavaa, näyttävää ja edullista – LineDeck-kansimaton asennus
Synteettiset pinnoitemateriaalit voidaan kärjistäen jakaa kahteen eri ryhmään: niihin, jotka pyrkivät jäljittelemään tiikkiä muiltakin ominaisuuksiltaan kuin ulkonäöltään (tuntuma, hiottavuus) ja niihin, jotka eivät. Nyt asensimme LineDeck-maton, joka kiinnitetään liimaamalla. Maton pohjassa on valmiiksi 3M:n liimapinta, joka paljastetaan yksinkertaisesti suojakalvo poistamalla. Mallisuorituksen teki LineDeck Oy:n asennuspalvelun Teemu Welin. Kuvasarja.
4 sivua – lehti 6/2019
3,00 € -
Mukavasti massiivinen – koeajossa Finnmaster T9
5,00 € Add to cartMukavasti massiivinen – koeajossa Finnmaster T9
Finnmasterin uusi T9-lippulaiva nostaa Finnmasterin kokonaan uuteen kokoluokkaan. “Ysi” on T-sarjan ensimmäinen malli, jonka saa myös kaksimoottoriasennuksella. Merkki on pärjännyt isojen daycruiserien luokassa mainiosti T7:lla ja T8:lla. Sarjan uudelta lippulaivalta sopii odottaa samaa.
7 sivua – lehti 1/2022
5,00 € -
Mukavasti matkalla satoi tai paistoi – Marex 360 Cabriolet Cruiser
5,00 € Add to cartMukavasti matkalla satoi tai paistoi – Marex 360 Cabriolet Cruiser
Norjalaisen Marexin historia ja nykymallisto on täynnä onnistuneita matkaveneitä. Vuosi sitten Helsingin venemessuilla lanseerattu ja tuoreeltaan Messujen veneeksi valittu 360 Cabriolet Cruiser on jatkumon uusin jäsen.
9 sivua – lehti 4/2021
5,00 € -
Muottinäytös – tehdään lujitemuovinen kotelo
3,00 € Add to cartMuottinäytös – tehdään lujitemuovinen kotelo
Lujitemuovin laminointi on paljon helpompaa kuin miltä vaikuttaa. Kun oppii periaatteen, taitavissa käsissä syntyy kauniita osia. Käymme läpi laminoinnin perusteet ja valmistamme lujitemuovisen kotelon suojaamaan irtopolttoainetankkia. Kuvasarja.
3 sivua – lehti 9/2019
3,00 € -
Muovit pois ulkosaaristosta
3,00 € Add to cartMuovit pois ulkosaaristosta
Muovipakkausten keräyskokeilu lisäsi lajittelumahdollisuuksia ulkosaaristossa. Keräystä ryhdyttiin kokeilemaan ulkosaaristossa viime heinäkuussa. Asialla olivat Lounais-Suomen Jätehuolto (LSJH) ja Pidä Saaristo Siistinä ry (PSS ry). Tavoitteena oli selvittää, kuinka muovipakkauksia saadaan kerättyä muutamassa ulkosaariston suositussa veneilykohteessa. Lajittelun osaamisessa on vielä parantamisen varaa.
3 sivua – lehti 3/2020
3,00 € -
Mustaa makiaa: Husky R6 Black Edition – käyttötestin alkuraportti
3,00 € Add to cartMustaa makiaa: Husky R6 Black Edition – käyttötestin alkuraportti
Venemestarin vuoden 2022 käyttötestiveneenä palvelee Husky R6. Vene jatkaa alumiinirunkoisten bowriderien käyttätestien sarjaa. Artikkeli on käyttötestin alkuraportti, jossa kerrotaan käyttötestin ensitunnelmat, laajempi koeajoraportti julkaistaan tammikuussa 2023.
4 sivua – lehti 9/2022
koeajot * käyttötesti * moottoriveneet * Finnmaster Husky
Husky R6 * koeajo * moottorivene * venetesti
3,00 € -
Myötätuulessa Lagoon 40
5,00 € Add to cartMyötätuulessa Lagoon 40
Katamaraanit ovat vahvoilla purjeveneiden myyntitilastoissa ympäri maailmaa. Viime vuonna Suomessa uusia purjeveneitä myytiin kuusi kappaletta, Lagooneja oli niistä kaksi. Venemestari kävi koepurjehtimassa Lagoon 40:n Helsingin Lauttasaaresta Suomenlinnan eteläpuolelle ja takaisin etelänsuuntaisessa 3–5 m/s tuulessa. Lue kuinka sujui Lagoon 40:n koepurjehdus.
7 sivua – lehti 6/2019
5,00 € -
Myötätuulipurjeet – parasta purjehdusta, osa 4
3,00 € Add to cartMyötätuulipurjeet – parasta purjehdusta, osa 4
Spinaakkeri, asymmetrinen, genaakkeri, code 0 ja niin edelleen. Myötätuuli ja myötätuulipainotteisia purjeita löytyy moneen eri käyttötarkoitukseen. Terminologia ja purjeiden nimeämiset saattavat olla haastavia ymmärtää. Tässä numerossa kerrotaan spinaakkereiden ja erilaisten epäsymmetristen myötätuulipurjeiden eroja.
4 sivua – lehti 4/2022
myötätuulipurjeet * purjeet * purjehdus
3,00 € -
Näin se tehdään: Aurinkosähköä veneeseen
5,00 € Add to cartNäin se tehdään: Aurinkosähköä veneeseen
Nykyaikaiset aurinkosähköjärjestelmät tuovat energiaomavaraisuuden yhä lähemmäksi. Aurinkopaneelit ovat halvin tapa ladata purjeveneen akkuja maasähkön ulottumattomissa ilman moottoria. Paneelien hintojen laskiessa niiden suosio kasvaa. Kysyimme kahdeksan olennaista asiaa pitkän linjan venesähköammattilaiselta, Esco Oy:n Mika Vanhalalta, jolla on perspektiiviä aurinkosähköjärjestelmien kehityksestä, myynnistä ja asennuksesta.
5 sivua – lehti 4/2024
aurinkosähkö, aurinkopaneelit, näin se tehdään
5,00 € -
Näin se tehdään: bunkraus
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: bunkraus
Näin se tehdään: bunkraus. Bunkrauksella on perinteisesti tarkoitettu veneen polttoainetäydennystä, mutta termi sopii myös miehistön tankkauksesta puhumiseen. Lue jutusta Venemestarin vinkit aluksen ruoka- ja juomavaraston valmisteluun.
2 sivua – lehti 7–8/2022
bunkraus * aluksen ruoka- ja juomavarasto * veneen varustelu
3,00 € -
Näin se tehdään: Dieselbakteerin ehkäisy
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: Dieselbakteerin ehkäisy
Dieselpolttoaineisiin pesiytyvien mikrobien synnyttämä biomönjä tukkii suodattimia ja aiheuttaa käyntihäiriöitä sekä suutin- ja konerikkoja. Ennakointi on keskeinen osa ongelmaratkaisua.
3 sivua – lehti 6/2024
dieselmoottori * näin se tehdään
3,00 € -
Näin se tehdään: Dieselmoottorin turbotus
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: Dieselmoottorin turbotus
Pöhinää pönttöön! Alitehoinen vene ei tunnu kivalta, mutta miten vaivan voisi korjata? Yksi vaihtoehto voi olla turboahtimen lisääminen moottorin kylkeen. Sillä saadaan kaivattua lisätehoa. Ratkaisu ei ole ihan näin yksinkertainen, sillä huomioon pitää ottaa muutama muukin moottorin turvallisuuteen vaikuttava seikka. Kuvitettu askel-askeleelta juttu.
3 sivua – lehti 3/2023
turbotus, turboahdin, dieselmoottorin turbotus
3,00 € -
Näin se tehdään: Dieselmoottorin vaihto sähkömoottoriin
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: Dieselmoottorin vaihto sähkömoottoriin
Varmasti tuttu tilanne monelle purjeveneen etsijälle: itse vene perusvarusteineen on hyvässä kunnossa, mutta veneen moottori on parhaat päivänsä nähnyt. Voimanlähde on purjehduskauden aikana vain satunnaisesti käytössä, eikä sen perushuoltoihinkaan ole välttämättä kovin syvällisesti paneuduttu, sillä tärkeintähän on purjehtiminen. Tässä moottorinvaihtoprojektissa vanha dieselmylly korvattiin täyssähköisellä voimanlähteellä ja jutussa kerrotaan, miten se tehtiin.
4 sivua – lehti 4/2024
Näin se tehdään, dieselmoottori, sähkömoottori
3,00 € -
Näin se tehdään: huolehditaan purjeista
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: huolehditaan purjeista
Oikeanlainen purjeista huolehtiminen syksyllä on pieni vaiva, joka mahdollistaa seuraavan kauden sujuvan aloituksen. Venemestarin vinkeillä purjeet pysyvät hyvässä kunnossa, eikä keväällä tai alkukaudesta tule epämieluisia yllätyksiä vastaan.
3 sivua – lehti 10/2022
Purjehdus * purjeet * purjeiden kunnostus * purjeiden huolto * purjeiden säilytys
3,00 € -
Näin se tehdään: Isopurje
3,00 € Add to cartNäin se tehdään: Isopurje
Isopurjeen pitää olla valkoinen ja kolmion mallinen. Ei kai isopurjeelta muuta vaadita? Kyllä muuten vaaditaan. Paljon muuta. Purjeen tulee kestää vuosia, ellei vuosikymmeniä, toimia tyynessä ja myrskyssä, olla helppokäyttöinen ja tehokas.
3 sivua – lehti 3/2023
purjehdus, purjeet, isopurje
3,00 €