Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 31–45 of 121 results
-
Hallitse vene kovassa kelissä – Kipparikoulu, osa 8
3,00 € Add to cartHallitse vene kovassa kelissä – Kipparikoulu, osa 8
Kipparikoulussa perehdymme veneilyyn vaativissa olosuhteissa. Kun keli on kova, veneilijän taidot punnitaan.
4 sivua – lehti 09/2009
3,00 € -
Kylki edellä rantautuminen – Kipparikoulu, osa 3
3,00 € Add to cartKylki edellä rantautuminen – Kipparikoulu, osa 3
Kippari-sarjassa olemme edenneet kolmanteen osaan ja opettelemme rantautumaan erilaisilla veneillä kylki edellä laituriin.
5 sivua – lehti 03/2009
3,00 € -
Keula edellä laituriin – Kipparikoulu, osa 5
3,00 € Add to cartKeula edellä laituriin – Kipparikoulu, osa 5
Kuinka onnistuu keula edellä rantautuminen etutuulessa, takatuulessa, sivutuulessa? Entäpä vasta- ja myötätuulessa? Miten päin ajaa fiksuiten laituriin yhdellä tai kahdella akselivetoisella moottorilla?
5 sivua – lehti 05/2009
3,00 € -
Laituriin kiinnittyminen perä edellä – Kipparikoulu, osa 6
3,00 € Add to cartLaituriin kiinnittyminen perä edellä – Kipparikoulu, osa 6
Kipparikoulussa jatkamme rantautumisohjeilla. Miten manööveri onnistuu parhaiten kun rantaan pyritään perä edellä? Annamme täsmällisiä ja selkeitä ohjeita siitä, miten vene tottelee ohjaajaansa.
5 sivua – lehti 06/2009
3,00 € -
Köydet irti ja vesille! – Kipparikoulu, osa 4
3,00 € Add to cartKöydet irti ja vesille! – Kipparikoulu, osa 4
Laituripaikasta irtautuminen vaikuttaa suoraviivaiselta toimenpiteeltä. Irrotetaan kiinnitysköydet ja lähdetään liikkeelle? Ihan näin yksinkertaista se ei ole, sillä haastetta lisäävät monet tekijät.
4 sivua – lehti 04/2009
3,00 € -
Kölimuotoja ja kölimuotia – Purjeveneen anatomia, osa 6
5,00 € Add to cartKölimuotoja ja kölimuotia – Purjeveneen anatomia, osa 6
Köli vakauttaa ja tasapainottaa purjeveneen kulkua monella tavalla. Syvempien ja tehokkaampien eväkölien kehittäminen on luonut entistä suorituskykyisempiä veneitä.
6 sivua – lehti 06/2008
5,00 € -
Kompromissi pidon ja ulkonäön välillä
3,00 € Add to cartKompromissi pidon ja ulkonäön välillä
Kansien pintamateriaali kiinnostaa useita veneilijöitä, venetyypistä huolimatta. Eikä ihme, sillä liukas pinta on yhtä vaarallinen sekä moottori- että purjeveneissä. Pitoa voidaan lisätä monin keinoin ja materiaalein.
4 sivua – lehti 02/2008
3,00 € -
Navigointitaidot – Kuivaharjoittelulla kesäksi iskuun
3,00 € Add to cartNavigointitaidot – Kuivaharjoittelulla kesäksi iskuun
Talven jähmettämät navigointitaidot virkistyvät kummasti, kun levittää merikartan pöydälle, ja ryhtyy kuivaharjoittelemaan.
3 sivua – lehti 03/2013
3,00 € -
Kulku kuntoon, kulutus kuriin
5,00 € Add to cartKulku kuntoon, kulutus kuriin
Liukuvarunkoisen veneen kulkuasentoa pystytään säätämään mahdollisimman mukavaksi ja edulliseksi moottoritrimmillä ja trimmilevyillä. Tässä asiaa niiden molempien käytöstä.
6 sivua – lehti 05/2008
5,00 € -
Kylkeen kiinnittyminen
3,00 € Add to cartKylkeen kiinnittyminen
Sovussa kyljittäin
Kun satama on täynnä, toisen veneen kylkeen kiinnittyminen voi olla ainut vaihtoehto. Se vaatii kommunikaatiota, sosiaalista asennetta ja yhteispeliä kaikilta osapuolilta. Parhaimmillaan se on ihan mukavaakin.
4 sivua – lehti 06/2013
3,00 € -
Laituriin myötätuulessa
3,00 € Add to cartLaituriin myötätuulessa
Silloin kun tuuli puhaltaa vesiltä laituripaikkaa kohti, veneen parkkeeraaminen laituriin sekä irtautuminen voivat olla haastavia manöövereitä.
2 sivua – lehti 06/2010
3,00 € -
Leppoisasti luonnonsatamiin
5,00 € Add to cartLeppoisasti luonnonsatamiin
Oletko halunnut pysähtyä rauhallisiin ja suojaisiin luonnonsatamin, mutta olet ehkä pelännyt kiinnittymistä? Se ei ole välttämättä yhtään vaikeampaa kuin vierassataman laituriin kiinnittyminen, kunhan tuntee muutaman niksin.
6 sivua – lehti 06/2010
5,00 € -
Levangilla tehoa purjehdukseen
3,00 € Add to cartLevangilla tehoa purjehdukseen
Isopurjeen levanki ja levankivaunu on tärkeä peli tarkkaan ja tehokkaaseen jalustamiseen. Sitä oikein käyttämällä purjehtiminen on sujuvampaa joka tavalla.
2 sivua – lehti 05/2005
3,00 € -
Luotettava moottori on turvallisuustekijä
3,00 € Add to cartLuotettava moottori on turvallisuustekijä
Veneen dieselmoottoria kannattaa huoltaa säännöllisesti, jotta se käy nätisti ja toimii varmasti. Käymme läpi tärkeimmät tarkistus- ja huoltokohteet.
4 sivua – lehti 07/2007
3,00 € -
Maasähkö / Sähkö – osa 7
3,00 € Add to cartMaasähkö / Sähkö – osa 7
Maasähköasennus voi altistaa veneen turhille korroosiovaurioille. Oikealla asennuksella vältät virheet ja saat turvallisen sähköjärjestelmän.
4 sivua – lehti 07/2005
3,00 €