Silverin uusi kahdeksan metriä pitkä Condor Cabin -hyttivene erottuu persoonallisilla mittasuhteilla, joita määrittää valtavan kokoinen taka-avotila.
Silverin paluuta hyttiveneiden markkinoille on odotettu ja toivottu oikeastaan siitä lähtien, kun aikoinaan suosittujen Eagle Cabin ja Star Cabin -mallien valmistus kymmenisen vuotta sitten päättyi. Odotus palkittiin vihdoin viime vuonna seitsemänmetrisen Seahawk Cabinin esittelyllä.
Jo Seahawk Cabin oli aika nokkelasti ja kustannustehokkaasti tuotettu uutuus. Siinä yhdistyy Silverin Seahawk CCX ja BRX -avomallien kanssa sama alumiinirunko, johon on sovitettu konsernisisar TG 6.9:n lujitemuovihytti. Nyt koeajossa oleva, helmikuussa Vene Båt -messuilla suurelle yleisölle lanseerattu Condor Cabin on myös tullut markkinoille tavallaan oikopolkua: se on syntynyt pidentämällä Seahawk Cabinin runkoa metrillä.
Condorin tapauksessa metri on lisätty perään, hytin takareunan ja rungon peräpeilin väliin. Etuavotila ja ohjaushytti ovat Seahawk Cabinissa ja Condor Cabinissa täysin identtiset. Pidennyksen sijainnin ansiossa takakantta Condorissa onkin sitten huomattavasti Seahawkia ja kaikkia kilpailijoitakin enemmän: Condorin taka-avotilan pinta-ala on hulppeat 3,5 neliömetriä.
Tämä on Venemestarin maksullista sisältöä. Mikäli haluat lukea koko lehtijutun, kirjaudu, tai osta pdf-artikkeli tai koko artikkelin sisältämä pdf-lehti.
Mikäli olet Venemestarin tilaaja, kirjaudu: https://venemestari.fi/kirjaudu/
Osta tästä artikkeli (5 €): https://venemestari.fi/tuote/koeajo-silver-condor-cabin/
Osta tästä tämä artikkeli sisältävä Venemestari-lehden irtonumero sähköisenä (7,90 €):