5,00 €
Dieselkoneen sammuminen kesken käytön on aina harmillista ja voi myös johtaa vaaratilanteisiin. Mitä tehdä, jos moottori ei suostu käynnistymään tai sammuilee tarkoituksettomasti?
6 sivua – lehti 03/2007
Tutustu myös
-
Nelitahtimoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinNelitahtimoottorin kausihuolto
Nelitahtisen perämoottorin säännöllinen huolto säästää hermoja ja lompakkoa. Usein myös monelle merkittävästi näitä arvokkaampaa resurssia eli aikaa. Nelitahtisen perämoottorin huolto ei ole rakettitiedettä, siihen tarvitaan pääsääntöisesti kärsivällisyyttä ja käyttöopas sekä osaan huoltoa ammattiauttaja. Huolla nelarisi vähintään kerran vuodessa.
5 sivua – lehti 4/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
5,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
Veneilyn sähköistyminen on monilta osin kiven takana, mutta Volvo Penta uskoo vahvasti sen tavalla tai toisella tapahtuvan. Yhtenä purona päämäärää kohti virtaavat erilaiset hybridiratkaisut. Testasimme Volvo Penta Electric -prototyypin.
Kuuntele uutuusmoottorin äänet Youtube-videokirjastostamme: https://youtu.be/ImgGGMCbChc4,5 sivua – lehti 7–8/2023
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Koeajot, Moottorit, Moottoriveneet5,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Lisää ostoskoriinLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €