5,00 €
Veneen dieselmoottori jaksaa käydä, kunhan sitä on hoidettu asianmukaisesti. Mikäli huoltotoimet jäivät syksyllä väliin tai luottamus konetta kohtaan on muutoin koetuksella, on syytä käydä läpi dieselin kuusi tärkeintä huoltokohdetta.
7 sivua – lehti 04/2009
Tutustu myös
-
Konehuone 5/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 5/2021
Yamaha julkistaa jo täyttä päätä mallivuoden 2022 perämoottoriuutuuksia. Se ei ryhdy vielä sähköistämään perämoottoreita, mutta sähkön osuus niiden hallintalaiteteknologiassa kasvaa. Yamaha F150/200.
Esittelyssä myös maailman tehokkain sähköperämoottori, norjalaisen Evoyn Gale Force 150.2 sivua – lehti 5/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 € -
Näin se tehdään: Moottorin marinointi
3,00 € Lisää ostoskoriinNäin se tehdään: Moottorin marinointi
Dieselmoottori saadaan toimimaan veneessä asentamalla siihen oikeat lisäosat. Erityistä huomiota on kiinnitettävä moottorin jäähdyttämiseen. Myös veden pääsy polttoainejärjestelmän on padottava tehokkaalla suodattamisella.
3 sivua – lehti 9/2023
moottorin marinointi
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle dieselmoottorit, Moottorit3,00 € -
Stefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
3,00 € Lisää ostoskoriinStefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
Potkuriakselin tiivisteiden tehtävä on pitää verolaitteen öljy ja vesistön vesi erillään. Vuotavat tiivisteet kannattaa vaihtaa, ennen kuin niistä seuraa kallis remontti. Uusimme siis stefat yksipotkuriseen Volvo Penta 290. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 €