Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 1876–1890 of 3928 results
-
Kumiveneen vuotojen korjaus
3,00 € Lisää ostoskoriinKumiveneen vuotojen korjaus
Kun kumiveneeseen tulee reikä tai venttiili vuotaa, peli ei ole menetetty. Reiän voi paikata ja venttiilin huoltaa. Näillä ohjeilla korjaat itse PVC-muovista valmistetun kumiveneen tyypillisistä vuodoista suurimman osan.
5 sivua – lehti 08/2008
3,00 € -
Testissä kumivenetyypit – minkä pohjan valitset kumiveneeseen?
3,00 € Lisää ostoskoriinTestissä kumivenetyypit – minkä pohjan valitset kumiveneeseen?
Kumiveneen valinta
Yhä useamman purjeveneen vanavedessä kulkee nykyään kumivene. Ostajalle on tarjolla kiitettävän laaja valikoima eri malleja, jotka poikkeavat toisistaan erityisesti pohjan rakenteen osalta. Mutta minkä tyyppinen kumivene sopii mihinkin tarkoitukseen?
Pienin testattava vene on rimapohjainen Elf E240. Veneessä on tasainen kangaspohja, jota jäykistää sisäpuolelle kiinnitetyt poikkirimat. Corvette C240A edustaa ilmapohjaisia kumiveneitä. Ilmatäytteisen kölin ansiosta veneessä on loiva v-pohja. Veneen sisäpohjan jäykistää erillinen ilmapohja. Kolmas kokeilussa mukana ollut vene on kovapohjainen eli rib-tyyppinen Silverlineb S250, jonka runko on valmistettu lujitemuovista.5 sivua – lehti 03/2016
3,00 € -
Kummalle lämpenisi? -Lähikuvassa lämmittimet
3,00 € Lisää ostoskoriinKummalle lämpenisi? -Lähikuvassa lämmittimet
Mikäli veneen sisätilat saadaan pidettyä kuivina ja lämpiminä, innokas veneilijä voi jatkaa kauttaan aina jäiden tuloon saakka. Tähän vaaditaan riittävän tehokasta lämmitintä, mikä käytännössä rajaa vaihtoehdot kahteen: ilma- tai vesikeskuslämmitykseen.
2 sivua – lehti 09/2008
3,00 € -
Kun öljyhaveri tapahtuu
3,00 € Lisää ostoskoriinKun öljyhaveri tapahtuu
Tankkeriturmaan varautujat eivät jossittele. Koivistosta lähtenyt raakaöljytankkeri ajaa karille Helsingin edustalla. Sen runkoon tulee repeämä, josta öljy alkaa valua mereen. Tähän on varauduttu ja huolella harjoiteltu öljyntorjuntasuunnitelma käynnistyy välittömästi.
3 sivua – lehti 04/2012
3,00 € -
Kunnollista venepukkia suunnittelemaan
3,00 € Lisää ostoskoriinKunnollista venepukkia suunnittelemaan
Vesi on veneiden elementti, mutta meidän oloissamme veneet viettävät kuitenkin puoli vuotta kuivalla maalla. Siksi voidaankin perustellusti sanoa telakointipukin olevan veneen toinen koti. Tästä syystä siihen kannattaa panostaa. Katso miten Venemestarin toimittaja pureutui toteuttamaan yksityiskohtaista rakennushanketta.
4 sivua – lehti 07/2007
3,00 € -
Kunnosta rähjäiset puuosat
3,00 € Lisää ostoskoriinKunnosta rähjäiset puuosat
Näyttävätkö veneesi puuosat siltä, että niiden Parasta ennen -päiväys on jo ohitettu? Nou hätä, rumaan kuntoon päässeen puun saa näyttämään upealta helpoin kotikonstein.
5 sivua – lehti 09/2008
3,00 € -
Kuomun heikoin lenkki kuntoon
3,00 € Lisää ostoskoriinKuomun heikoin lenkki kuntoon
Jos kuomun tai sprayhoodin ikkunat ovat surkeassa kunnossa, älä heitä pois koko kuomua, vaan vaihda siihen uudet ikkunat. Ikkunoiden materiaalit saa pikkurahalla.
4 sivua – lehti 05/2008
3,00 € -
Kuomun ompelu
5,00 € Lisää ostoskoriinKuomun ompelu
Itse tehty kuomu – saituutta vai viisas veto. Kokemuksia ja ohjeet siitä kuinka Linda Linnskog ompeli Terhi 520 -veneeseen uuden kuomun.
7 sivua – lehti 11/2012
5,00 € -
Kuomun pesu
3,00 € Lisää ostoskoriinKuomun pesu
Kevät puhdistus kuomuille
Linnunkakkaa, hometta ja rasvaläikkiä. Kuomu likaantuu monilla tavoilla. Kerromme miten saat siitä jälleen puhtaan ja raikkaan.
2 sivua – lehti 05/2013
3,00 € -
Kuomun uusi elämä
3,00 € Lisää ostoskoriinKuomun uusi elämä
Kuomu on tärkeä osa veneen varustusta, varsinkin pienessä moottoriveneessä. Sään vaihtelut ja tuuli kuluttavat kuomua, ja ennemmin tai myöhemmin ollaan tilanteessa, jossa ”tarttis tehdä jotain”.
4 sivua – lehti 01/20103,00 € -
Veneilykohde – Viikinkien ja sepra-kaupan saari Kuorsalo
3,00 € Lisää ostoskoriinVeneilykohde – Viikinkien ja sepra-kaupan saari Kuorsalo
Kuorsalossa on turha poiketa, jos janoaa täyden palvelun marinaa. Sen sijaan tarjolla on luonnonrauhaa ja historian siipien havinaa.
3 sivua – lehti 09/2016
3,00 € -
Kuraa tankissa
3,00 € Lisää ostoskoriinKuraa tankissa
Polttoainesäiliöön kertyy ajan mittaan aika lailla likaa ja epämääräistä mönjää, niin seinämille kuin pohjallekin. Koska viimeksi tarkistit veneesi polttoainejärjestelmän? Yleisin syy moottorin käyntihäiriöihin on epäpuhtaudet polttoaineessa. Olisiko aika kurkata tankkiin, onko siellä kuraa vai puhdasta menovettä?
4 sivua – lehti 02/2006
3,00 € -
Ensiaskeleet veneilyyn, osa 3. Kurssi kohti rannikon vesiä – Rannikkolaivurikurssi
3,00 € Lisää ostoskoriinEnsiaskeleet veneilyyn, osa 3. Kurssi kohti rannikon vesiä – Rannikkolaivurikurssi
Ensiaskeleet veneilyyn -sarjassamme olemme hiljalleen seilanneet kähytännölliset Purjehtijakurssin kautta teoreettisiin Saaristo- ja Rannikkolaivurikursseihin. Sarjan tässä osassa käännämme kokan kohti avomerta ja kerromme mitä eväitä Rannikkolaivurikurssi antaa.
4 sivua – lehti 06/2007
3,00 € -
Kurssien kautta matkapurjehtijaksi
3,00 € Lisää ostoskoriinKurssien kautta matkapurjehtijaksi
Puraisiko purjehduskärpänen vai haluaisitko intuition siivin kokeilla sopiiko harrastus sinulle? Turvallisin tapa opetella purjehtimista on hakeutua sopivalle kurssille, joita löytyy aloittelijoille ja pitemmälle ehtineille.
5 sivua – lehti 01/2006
3,00 € -
Ensiaskeleet veneilyyn, osa 2 – Kurssin kautta saaristolaivuriksi
3,00 € Lisää ostoskoriinEnsiaskeleet veneilyyn, osa 2 – Kurssin kautta saaristolaivuriksi
Koulutussarjamme toisessa osassa kerromme pääpiirteittäin mitä saaristonavigaatiokurssilla opitaan.
5 sivua – lehti 01/2007
3,00 €