3,00 €
Kannentiivisteen "palaminen" ja siihen liittyvä sylinterikannen vioittuminen on dieselmoottorin ominaisimpia vauriotyyppejä. Niimpä vikatyypin mahdollisia syntytapoja on hyvä käydä läpi.
4 sivua – lehti 03/2007
Tutustu myös
-
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Lisää ostoskoriinLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
ahtopainemittari * ahtopaine * tee se itse
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
0,00 €Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
Risat stefat
Moottorin raakavesipumpussa on pari heikkoa kohtaa, impelleri ja akselin stefat. Tällä kertaa käymme läpi tiivisteiden vaihtamisen ja vähän mekaniikkaakin. Kuvasarja.
4 sivua – lehti 06/2017
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse0,00 € -
Tankkipöpöt kuriin ja diesel puhtaaksi – Dieselbakteerin karkotus
3,00 € Lisää ostoskoriinTankkipöpöt kuriin ja diesel puhtaaksi – Dieselbakteerin karkotus
Dieseltankissa, dieselissä ja niiden rajapinnoissa pääsee kehittymään mikrobeja, kuten bakteereja, hiivoja ja homeita. Vaikka dieselbakteeri kuolisi, ei tilanne ole ohi. Jäljelle jää kuollutta biomassaa. Artikkelissa tutustutaan kuinka tankki ja polttoaine puhdistetaan kiertohuuhtelun avulla.
5 sivua – lehti 9/2021
dieselbakteeri * moottori
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se toimii3,00 €