3,00 €
V8 puhuu – Mercury Diesel TDI4.2-335
Mercury Marine jatkaa Volvo Pentan piinaamista sisäperädieselmoottorien luokassa.
2 sivua – lehti 07/2014
Kuvaus
2 sivua – lehti 07/2014. Mercury Diesel TDI4.2-335
Tutustu myös
-
Turbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
3,00 € Lisää ostoskoriinTurbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
Monilla kippareilla on tapana tarkkailla moottorin valvontamittareita. Ahtopaine kertoo paljon turbon toiminnasta. Sellainen on varsin helppo asentaa itsekin. Veneessämme ei kuitenkaan ollut ahtopainemittaria, joten asensimme sen. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
5,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
Veneilyn sähköistyminen on monilta osin kiven takana, mutta Volvo Penta uskoo vahvasti sen tavalla tai toisella tapahtuvan. Yhtenä purona päämäärää kohti virtaavat erilaiset hybridiratkaisut. Testasimme Volvo Penta Electric -prototyypin.
Kuuntele uutuusmoottorin äänet Youtube-videokirjastostamme: https://youtu.be/ImgGGMCbChc4,5 sivua – lehti 7–8/2023
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Koeajot, Moottorit, Moottoriveneet5,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Lisää ostoskoriinLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Stefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
3,00 € Lisää ostoskoriinStefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
Potkuriakselin tiivisteiden tehtävä on pitää verolaitteen öljy ja vesistön vesi erillään. Vuotavat tiivisteet kannattaa vaihtaa, ennen kuin niistä seuraa kallis remontti. Uusimme siis stefat yksipotkuriseen Volvo Penta 290. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 €