3,00 €
Torqeedo Deep Blue 80
Kävimme kokeilemassa, joko sähkömoottorista olisi pulpettiveneen propulsiojärjestelmäksi. Saksalainen Torqueedo julkisti tehokkaat Deep Blue -perämoottorit jo pari vuotta sitten, tosin Suomessa niitä ei ole liiemmin näkynyt. Yksi harvoista on Torqeedo Deep Blue 80, joka on asennettu Merione 22 LC perään. Kävimme testaamassa sen.
2 sivua – lehti 09/2018
Related products
-
Perämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
3,00 € Add to cartPerämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
Perämoottorista huolehtiminen syksyn noston jälkeen sekä pidentää moottorin ikää että antaa varmuuden käynnistymisestä taas keväällä. Otamme työn alle viisihevosvoimaisen Mercuryn, ja kiikutamme sen ammattilaisen hoitoon. Me tarkkailemme hänen työtään – ja toivottavasti opimme jotakin. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 11–12/2020
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, perämoottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Add to cartLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
3 sivua – lehti 11–12/2020
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 7–8/2021
3,00 € Add to cartKonehuone 7–8/2021
Mercuryn uusi pieni perämoottori Mercury F5 MH LPG astuu sinne, minne muut perämoottorivalmistajat eivät ole vielä menneet. Valmistaja käyttää nimittäin polttoaineenaan nestekaasua – sitä samaa, jota grillikansa rahtaa koteihin ja mökeille ruoan käristystarkoituksessa.
4 sivua – lehti 7–8/2021
Category: Artikkelit Tag: Moottorit3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Add to cartPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €