3,00 €
Torqeedo Deep Blue 80
Kävimme kokeilemassa, joko sähkömoottorista olisi pulpettiveneen propulsiojärjestelmäksi. Saksalainen Torqueedo julkisti tehokkaat Deep Blue -perämoottorit jo pari vuotta sitten, tosin Suomessa niitä ei ole liiemmin näkynyt. Yksi harvoista on Torqeedo Deep Blue 80, joka on asennettu Merione 22 LC perään. Kävimme testaamassa sen.
2 sivua – lehti 09/2018
Tutustu myös
-
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Konehuone 10/2020
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 10/2020
NaviWheel on uusi helppokäyttöinen ohjausjärjestelmä, jonka avulla aloittelijakin osaa ajaa veneen laituriin. Järjestelmän keskiössä on neljä vesijettiä, joilla venettä voi käännellä ja liikutella kaikkiin mahdollisiin suuntiin.
2 sivua – lehti 10/2020
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Testissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
5,00 € Lisää ostoskoriinTestissä integroidulla akulla varustetut sähköperämoottorit
Venemestari laittoi testiin kaksi integroidulla akulla varustettua sähköperämoottoria, Epropulsion Spirit 1 ja Torqeedo Travel 1103 C. Yhdysrakenteinen akku parantaa sähköperämoottorin kilpailuasetelmaa huimasti pienten veneiden voimanlähteenä.
5 sivua – lehti 5/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, perämoottorit, sähkömoottori, Testit5,00 € -
Sisämoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinSisämoottorin kausihuolto
Sisämoottorin kausihuolto on helppo tehdä itse. Kun huoltokohteet ja tarvittavat toimenpiteet ovat selvillä, hommaan ei useinkaan kulu puolta päivää enempää. Iso osa huoltotoimista voidaan tehdä veneen ollessa vielä vedessä, koska silloin moottoria on helppo käyttää ja saada voiteluaineet juokseviksi. Kauden viimeisen käynnistyksen yhteydessä kannattaa myös tarkkailla, ettei näkyviä vesi- tai öljyvuotoja esiinny.
4 sivua – lehti 10/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorihuollot, Moottorit, Tee-se-itse3,00 €