3,00 €
Maasähköstä ja aurinkopaneeleista huolimatta veneen oma moottori pitää kaiken pyörimässä. Ja kun se pyörii, generaattori antaa virtaa, jopa yli oman tarpeen. Pääasia on, että sähkö kulkee minne sen on tarkoitus. Ja se, että sitä on vähintään sen verran varastossa, että kone voidaan käynnistää.
3 sivua – lehti 04/2005
Tutustu myös
-
Nelitahtimoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinNelitahtimoottorin kausihuolto
Nelitahtisen perämoottorin säännöllinen huolto säästää hermoja ja lompakkoa. Usein myös monelle merkittävästi näitä arvokkaampaa resurssia eli aikaa. Nelitahtisen perämoottorin huolto ei ole rakettitiedettä, siihen tarvitaan pääsääntöisesti kärsivällisyyttä ja käyttöopas sekä osaan huoltoa ammattiauttaja. Huolla nelarisi vähintään kerran vuodessa.
5 sivua – lehti 4/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 3/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 3/2021
Vuoden moottoriuutinen voitaisiin hyvin jo nimetä näin alkuvuodesta. Se on Mercuryn uusi mammutti, 600-hevosvoimainen V12-perämoottori. Pinnan alla on muutakin oleellista uutta kuin vain lisää tehoa, kuten automaattivaihteisto ja kääntyvä vaihteistokotelo.
3 sivua – lehti 3/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Lisää ostoskoriinLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
ahtopainemittari * ahtopaine * tee se itse
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 €