3,00 €
Maasähköstä ja aurinkopaneeleista huolimatta veneen oma moottori pitää kaiken pyörimässä. Ja kun se pyörii, generaattori antaa virtaa, jopa yli oman tarpeen. Pääasia on, että sähkö kulkee minne sen on tarkoitus. Ja se, että sitä on vähintään sen verran varastossa, että kone voidaan käynnistää.
3 sivua – lehti 04/2005
Related products
-
Konehuone 7–8/2021
3,00 € Add to cartKonehuone 7–8/2021
Mercuryn uusi pieni perämoottori Mercury F5 MH LPG astuu sinne, minne muut perämoottorivalmistajat eivät ole vielä menneet. Valmistaja käyttää nimittäin polttoaineenaan nestekaasua – sitä samaa, jota grillikansa rahtaa koteihin ja mökeille ruoan käristystarkoituksessa.
4 sivua – lehti 7–8/2021
Category: Artikkelit Tag: Moottorit3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Add to cartHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Akkuteema: Valitse oikea lyijyakku
3,00 € Add to cartAkkuteema: Valitse oikea lyijyakku
Kehitys on edennyt kovaa tahtia, mutta tavalliset lyijyakut ovat veneissä edelleen yleisin ratkaisu. Akkumarkkinoilla on tarjontaa moneen lähtöön, ja joskus voi tuntua hankalalta löytää omiin tarpeisiin oikea akku. Tässä viidakossa ohje numero yksi on se, että valitsee aina vesille sopivan akun.
3 sivua – lehti 9/2023
akku, akun valinta
Category: Artikkelit Tags: Akku, sähköt3,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Add to cartLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
3 sivua – lehti 11–12/2020
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Tee-se-itse3,00 €