3,00 €
Hienokin kone on hengetön ilman happea. Moottoreilla on sama raittiin ilman tarve kuin meillä ihmisilläkin, joten siksi röörit on pidettävä puhtaina. Ilmansuodatin ja pakoputki tarvitsevat myös osansa huomiosta.
5 sivua – lehti 07/2006
Related products
-
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Add to cartHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Konehuone 5/2021
3,00 € Add to cartKonehuone 5/2021
Yamaha julkistaa jo täyttä päätä mallivuoden 2022 perämoottoriuutuuksia. Se ei ryhdy vielä sähköistämään perämoottoreita, mutta sähkön osuus niiden hallintalaiteteknologiassa kasvaa. Yamaha F150/200.
Esittelyssä myös maailman tehokkain sähköperämoottori, norjalaisen Evoyn Gale Force 150.2 sivua – lehti 5/2021
Category: Artikkelit Tag: Moottorit3,00 € -
Konehuone 3/2021
3,00 € Add to cartKonehuone 3/2021
Vuoden moottoriuutinen voitaisiin hyvin jo nimetä näin alkuvuodesta. Se on Mercuryn uusi mammutti, 600-hevosvoimainen V12-perämoottori. Pinnan alla on muutakin oleellista uutta kuin vain lisää tehoa, kuten automaattivaihteisto ja kääntyvä vaihteistokotelo.
3 sivua – lehti 3/2021
Category: Artikkelit Tag: Moottorit3,00 € -
Konehuone 9/2020
3,00 € Add to cartKonehuone 9/2020
Kanadalainen BRP yllätti alkukesästä ilmoittamalla lopettavansa Evinrude-perämoottorien valmistuksen. Evinruden myötä markkinoilta katoaa maailman vanhin ja viimeinen kaksitahtitekniikkaan uskonut perämoottorimerkki.
1 sivu – lehti 9/2020
Category: Artikkelit Tag: Moottorit3,00 €