3,00 €
Erilaiset työpaineet ja virtaukset ovat tärkeissä rooleissa moottorin eri osissa. Paineiden alentuminen kielii yleensä jonkinlaisesta ongelmasta. Tässä katsaus turboahtimen tuottamaan ahtopaineeseen ja paineistettuun jäähdytysjärjestelmään.
3 sivua – lehti 09/2007
Tutustu myös
-
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 € -
Konehuone 5/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 5/2021
Yamaha julkistaa jo täyttä päätä mallivuoden 2022 perämoottoriuutuuksia. Se ei ryhdy vielä sähköistämään perämoottoreita, mutta sähkön osuus niiden hallintalaiteteknologiassa kasvaa. Yamaha F150/200.
Esittelyssä myös maailman tehokkain sähköperämoottori, norjalaisen Evoyn Gale Force 150.2 sivua – lehti 5/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Nelitahtimoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinNelitahtimoottorin kausihuolto
Nelitahtisen perämoottorin säännöllinen huolto säästää hermoja ja lompakkoa. Usein myös monelle merkittävästi näitä arvokkaampaa resurssia eli aikaa. Nelitahtisen perämoottorin huolto ei ole rakettitiedettä, siihen tarvitaan pääsääntöisesti kärsivällisyyttä ja käyttöopas sekä osaan huoltoa ammattiauttaja. Huolla nelarisi vähintään kerran vuodessa.
5 sivua – lehti 4/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 2/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 2/2021
Esittelyssä Yamaha F225/250/300 4,2L V6. Muotojen lisäksi V6-malleihin on omaksuttu myös uutta teknologiaa. Kenties merkittävin niistä on steer-by-wire-mallien sähköinen DES-ohjaus (Digital Electric Steering). Se on täysin moottoriin sisään rakennettu järjestelmä, joka paitsi parantaa veneen ohjaustuntumaa kaikissa tilanteissa.
2 sivua – lehti 2/2021.
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 €