5,00 €
Coronetin peräpeili keveni viimeksi alkaneen sarjamme ensimmäisessä osassa melkoisesti. Moottorin ja vetolaitteen lisäksi peräpeilin vettynyt vaneri ja sitä sisäpuolelta suojannut laminaatti poistettiin, joten jäljelle jäi kipeästi uusia rakenteita ja voimanlähdettä kaipaava vene.
6 sivua – lehti 09/2008
Tutustu myös
-
Stefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
3,00 € Lisää ostoskoriinStefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
Potkuriakselin tiivisteiden tehtävä on pitää verolaitteen öljy ja vesistön vesi erillään. Vuotavat tiivisteet kannattaa vaihtaa, ennen kuin niistä seuraa kallis remontti. Uusimme siis stefat yksipotkuriseen Volvo Penta 290. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Turbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
3,00 € Lisää ostoskoriinTurbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
Monilla kippareilla on tapana tarkkailla moottorin valvontamittareita. Ahtopaine kertoo paljon turbon toiminnasta. Sellainen on varsin helppo asentaa itsekin. Veneessämme ei kuitenkaan ollut ahtopainemittaria, joten asensimme sen. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
Aina silloin tällöin eteen tulee jotain silmiä avaavaa, ja sähkömoottorien kohdalla se taitaa olla nyt tässä. Candela C-Pod sopii kuin nakutettu foilaaviin moottoriveneisiin, ja C-Podin myötä nekin tuntuvat taas astetta todellisemmilta ja vakavammin otettavilta vaihtoehdoilta ainakin yhdeksi moottoriveneilyvaihtoehdoksi tulevaisuudessa.
2 sivua – lehti 11–12/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €