3,00 €
Isolohko – testattu Honda BF115
Hondan uusi 115-hevosvoimainen perämoottori on iskutilavuudeltaan iso. Nykyaikaisen moottoriteknologian avittamana janon ei kuitenkaan tarvitse olla kova.
1 sivu – lehti 01/2011
Kuvaus
1 sivu – lehti 01/2011. Testattu Honda BF115
Tutustu myös
-
Turbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
3,00 € Lisää ostoskoriinTurbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
Monilla kippareilla on tapana tarkkailla moottorin valvontamittareita. Ahtopaine kertoo paljon turbon toiminnasta. Sellainen on varsin helppo asentaa itsekin. Veneessämme ei kuitenkaan ollut ahtopainemittaria, joten asensimme sen. Kuvasarja.
ahtopainemittari * ahtopainemittarin asennus
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Stefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
3,00 € Lisää ostoskoriinStefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
Potkuriakselin tiivisteiden tehtävä on pitää verolaitteen öljy ja vesistön vesi erillään. Vuotavat tiivisteet kannattaa vaihtaa, ennen kuin niistä seuraa kallis remontti. Uusimme siis stefat yksipotkuriseen Volvo Penta 290. Kuvasarja.
perävetolaite * potkuriakseli * tiivisteet * tiivisteiden vaihto
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Nelitahtimoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinNelitahtimoottorin kausihuolto
Nelitahtisen perämoottorin säännöllinen huolto säästää hermoja ja lompakkoa. Usein myös monelle merkittävästi näitä arvokkaampaa resurssia eli aikaa. Nelitahtisen perämoottorin huolto ei ole rakettitiedettä, siihen tarvitaan pääsääntöisesti kärsivällisyyttä ja käyttöopas sekä osaan huoltoa ammattiauttaja. Huolla nelarisi vähintään kerran vuodessa.
5 sivua – lehti 4/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Keskimoottoriveneen kolmilapaisen potkurin vaihto nelilapaiseen
3,00 € Lisää ostoskoriinKeskimoottoriveneen kolmilapaisen potkurin vaihto nelilapaiseen
Tällä kertaa kimmokkeena potkurin vaihdolle ei ollut klassinen tilanne, jossa kiville karahtanut rusetti vaati vaihtoa uuteen. Kolmilapaisen potkurin vaihto nelilapaiseen syntyi tarpeesta parantaa ja vakauttaa keskimoottoriveneen kulkua sekä saada ohjaushytin äänimaailmaa miellyttävämmäksi.
potkuri * kolmilapainen * nelilapainen * potkurin vaihto
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 €