3,00 €
Dieselmoottori saadaan toimimaan veneessä asentamalla siihen oikeat lisäosat. Erityistä huomiota on kiinnitettävä moottorin jäähdyttämiseen. Myös veden pääsy polttoainejärjestelmän on padottava tehokkaalla suodattamisella.
3 sivua – lehti 9/2023
moottorin marinointi
Kuvaus
3 sivua – lehti 9/2023 Moottorin marinointi
Tutustu myös
-
Konehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
5,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 7–8/2023: Volvo Penta Hybrid Electric Prototype
Veneilyn sähköistyminen on monilta osin kiven takana, mutta Volvo Penta uskoo vahvasti sen tavalla tai toisella tapahtuvan. Yhtenä purona päämäärää kohti virtaavat erilaiset hybridiratkaisut. Testasimme Volvo Penta Electric -prototyypin.
Kuuntele uutuusmoottorin äänet Youtube-videokirjastostamme: https://youtu.be/ImgGGMCbChc4,5 sivua – lehti 7–8/2023
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Koeajot, Moottorit, Moottoriveneet5,00 € -
Sisämoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinSisämoottorin kausihuolto
Sisämoottorin kausihuolto on helppo tehdä itse. Kun huoltokohteet ja tarvittavat toimenpiteet ovat selvillä, hommaan ei useinkaan kulu puolta päivää enempää. Iso osa huoltotoimista voidaan tehdä veneen ollessa vielä vedessä, koska silloin moottoria on helppo käyttää ja saada voiteluaineet juokseviksi. Kauden viimeisen käynnistyksen yhteydessä kannattaa myös tarkkailla, ettei näkyviä vesi- tai öljyvuotoja esiinny.
4 sivua – lehti 10/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorihuollot, Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Konehuone 9/2020
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 9/2020
Kanadalainen BRP yllätti alkukesästä ilmoittamalla lopettavansa Evinrude-perämoottorien valmistuksen. Evinruden myötä markkinoilta katoaa maailman vanhin ja viimeinen kaksitahtitekniikkaan uskonut perämoottorimerkki.
1 sivu – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €