Käytämme evästeitä (cookie) palvelun käytön tilastointiin ja kieliasetuksen valinnan säilyttämiseen. Lue lisää tietosuojasivultamme.
Showing 886–900 of 4019 results
-
Uusitaan perämoottorin hallintakaapelit
5,00 € Add to cartUusitaan perämoottorin hallintakaapelit
Kun kaasunsäätö alkaa olla kankeaa, on aika katsoa kaapeleita. Hallintakaapelit ovat kulutustavaraa, jotka täytyy aika ajoin vaihtaa. Kaasu- ja vaihdevaijereiden vaihto on suhteellisen yksinkertaista, mutta vaatii sorminäppäryyttä ja voi osoittautua melko hankalaksi toteuttaa. Kuvasarja.
6 sivua – lehti 7–8/2019
5,00 € -
Uutta eloa veneeseen – Purjeveneen moottorin vaihto
3,00 € Add to cartUutta eloa veneeseen – Purjeveneen moottorin vaihto
Monessa veneessä on vielä virtaa, vaikka moottori tulisikin tiensä päähän. Jos vene on mieluisa, on uuden moottorin asennus hyvä vaihtoehto.
Intohimoisille purjehtijoille tuli tenkkapoo, kun pidetyn purren huomattavaan ikään ehtinyt moottori sanoi sopimuksensa irti ja kieltäytyi kaikenlaisesta yhteistyöstä. Pienen tuumailun jälkeen vanha voimanlähde päätettiin vaihtaa kokonaan uuteen, tinkimättä kuitenkaan merkkiuskollisuudesta. Kuvasarja.4 sivua – lehti 1/2021
3,00 € -
Uutta virtaa sähkömoottorilla – askel askeleelta kuinka dieselmoottori vaihdettiin sähkömoottoriin
5,00 € Add to cartUutta virtaa sähkömoottorilla – askel askeleelta kuinka dieselmoottori vaihdettiin sähkömoottoriin
Kun purjeveneen dieselmoottori tavoittaa eläkeikänsä, on sen korvaaminen sähkömoottorilla realistinen ja varteenotettava vaihtoehto.
Kuvasarja. Sähköveneteema.
4 sivua – lehti 3/2019
5,00 € -
Vahva vaihtoehto – Galeon 335 HTS
5,00 € Add to cartVahva vaihtoehto – Galeon 335 HTS
Noin 10-metriä pitkä, HT-katolla varustettu sportcruiser on varsin monipuolinen laite. Kokoa on sen verran, että tilaa riittää sekä isomman porukan päiväristeilyyn että normiperheen tai kahden pariskunnan pidempikestoiseen lomaveneilyyn. Galeon 335 HTS on vaihtoehto kymmenmetristen sportcruiserien luokkaan.
7 sivua – lehti 11–12/2021
5,00 € -
Vaihdetaan uusi kansiluukku
5,00 € Add to cartVaihdetaan uusi kansiluukku
Keulapiikki oli pimeä, koska alkuperäinen avattava kattoluukku ei läpäisyt valoa. Asensimme nykyaikaisen, läpinäkyvän ja matalamman, kansiluukun vanhan luukun tilalle. Asennuksessa on oltava tarkkana, että luukusta tulee tiivis.
6 sivua – lehti 7–8/2020
5,00 € -
Vakaa ja asuttava Scanmar 33
3,00 € Add to cartVakaa ja asuttava Scanmar 33
Scanmar 33:a moitittiin aikoinaan heiluvan kölinsä vuoksi, mutta veneessä on muita hyviä ominaisuuksia, jotka nostavat arviot hyvinkin plussalle.
4 sivua – lehti 1/2020
3,00 € -
Valoa syys- ja talviöihin – Valonheittimen asennus
3,00 € Add to cartValoa syys- ja talviöihin – Valonheittimen asennus
Pimeänä vuodenaikana tarvitaan valoa veneilyyn. Varsinkin yhteysveneessä kunnollinen valonheitin helpottaa ja parantaa rantautumisturvallisuutta heikosti valaistuissa paikoissa. Asensimme lyhyet led-rampit veneen hytin katolle ja saimme 2 500 lumenia lisää valoa yöhön. Kuvasarja.
6 sivua – lehti 9/2020
3,00 € -
Vanhan käsipumpulla toimivan wc:n vaihto sähkökäyttöiseen
5,00 € Add to cartVanhan käsipumpulla toimivan wc:n vaihto sähkökäyttöiseen
Sähkö-wc:n helppous ja käyttömukavuus saa käsin pumpattavan vene-wc:n tuntumaan tavattoman alkeelliselta ja vaikealta kapistukselta. Veneen vanha käsipumppu-wc oli tullut jo käyttöikänsä päähän, joten oli aika vaihtaa toiletti uuteen ja toimivaan sähkökäyttöiseen wc:hen. Kuvasarja.
6 sivua – lehti 2/2022
5,00 € -
Vanhan tiikkiturkin irrotus
3,00 € Add to cartVanhan tiikkiturkin irrotus
Kannen tai sen osien tiikkirimoitus kestää parikymmentä vuotta ja pidempäänkin, kun sitä kohdellaan oikein. Kuitenkin ennemmin tai myöhemmin tulee hetki, jolloin vanha tiikki on poistettava. Miten selviät hommasta helpoiten. Kuvasarja.
3 sivua – lehti 9/2019
Katso video tiikkiturkin irrottamisesta
3,00 € -
Vanhan veneen viimeinen matka – Venekierrätys
3,00 € Add to cartVanhan veneen viimeinen matka – Venekierrätys
Lujitemuovivalmisteinen vene, eli kansanomaisemmin lasikuituvene, on elinkaareltaan pitkäikäinen ja kestää hyvällä huolen pidolla vuosikymmeniä. Jos vene ei kelpaa enää vesille edes kohtuullisella korjaamisella, on edessä sen romuttaminen. Kun vene on tullut käyttöikänsä päähän, saattaa sen kierrättämisestä tulla mutkia matkaan.
3 sivua – lehti 2/2021
3,00 € -
Vanhassa vara parempi – käytetty Scand 29 Baltic
5,00 € Add to cartVanhassa vara parempi – käytetty Scand 29 Baltic
Scand 29 Balticia on yksi kaikkien aikojen pohjoismaisista matkaveneklassikoista. Niitä on valmistettu noin tuhat kappaletta viimeisen 40 vuoden aikana vain pienin muutoksin ja sen on tuotannossa edelleen. Kulta-aika Suomessa osui 1980-luvun loppuun, jolta ajalta on valtaosa Suomessa olevista 29 Balticeista. Se on edelleen haluttu perhevene.
6 sivua – lehti 4/2020
5,00 € -
Vanhat konstit käyttöön – testissä Super Lappo
3,00 € Add to cartVanhat konstit käyttöön – testissä Super Lappo
Testissä Super Lappo, jolla voi siirtää mitä tahansa nestettä astiasta toiseen. Kokeilimme sen toimivuutta dieselpolttoaineen siirtämisessä muovisesta jerrykannusta veneen polttoainetankkiin.
2 sivua – lehti 7–8/2022
3,00 € -
Varaudu yllätykseen – varmana vesillä
3,00 € Add to cartVaraudu yllätykseen – varmana vesillä
Karu fakta on, että kesän vesiliikenteessä kolisee. Veneiden väliset yhteentörmäykset ovat hyvin harvinaisia, mutta karilleajot hyvin yleisiä. Tiedolla, taidolla ja ennakoivilla huoltotoimilla ennaltaehkäistään monia onnettomuuksia ja vaaratilanteita. Joskus paraskaan varautuminen ei kuitenkaan riitä. ja silloin kun tilanne on päällä, kiperät ongelmat pitää pystyä ratkaisemaan nopeasti ja päättäväisesti.
5 sivua – lehti 7–8/2021
3,00 € -
Varteenotettava vaihtoehto – Vboats Voyager 700 Open
5,00 € Add to cartVarteenotettava vaihtoehto – Vboats Voyager 700 Open
Voyager-sarja on Vboatsin eräänlainen lippulaivamalli. Sarjaan kuuluu yhteys-, kohde- ja retkiveneilyyn tarkoitettuja malleja. Voyager 700 Open voisi aivan hyvin olla jonkun nimekkään ruotsalaisen tai suomalaisen alumiinivenevalmistajan uutuus. Mutta se ei ole. Jos se olisi, hintakin olisi toinen.
5 sivua – lehti 4/2020
5,00 € -
Väsymätön viestittäjä – Epirb-hätälähetin
3,00 € Add to cartVäsymätön viestittäjä – Epirb-hätälähetin
Perjantaina marraskuun 10. päivä vuonna 2020 Portugalin meripelastuskeskus sai hätäsignaalin huviveneeseen rekisteröidystä Epirb-hätäpoijusta. Portugalin meripelastuskeskus määräsi suomalaisen rahtialuksen muuttamaan kurssiaan ja tarkistamaan tilanteen. Rahtialus löysi haveripaikalta ylösalaisin kaatuneen huvikatamaraanin pelastuslautan, jolta laivan miehistö pelasti kolme purjehtijaa. Epirb osoittautui korvaamattomaksi hätälähettimeksi haaksirikossa. Se ohjasi avun perille, vaikka kaikki muu elektroniikka oli pettänyt. Mikä on Epirb-hätälähetin?
2 sivua – lehti 11–12/2021
3,00 €