3,00 €
Syysveneily vaatii, että veneen valot ja kipparin pimeänavigointitaidot ovat kunnossa. Artikkelista selviää mitä valoja veneessä tulee pimeällä käyttää sekä niiden terminologiaa.
3 sivua – lehti 10/2019
Kuvaus
Syysveneily vaatii, että veneen valot ja kipparin pimeänavigointitaidot ovat kunnossa.
3 sivua – lehti 10/2019
Tutustu myös
-
Karilleajon vahinkokorjaus 2
0,00 €Karilleajon vahinkokorjaus 2
Kuuden solmun hellapuut
Nykyisiä veneitä ei ole juurikaan rakennettu kestämään karilleajoa. Jo parin solmun nopeudella syntyy korjausta vaativia vaurioita ja kuuden, seitsemän solmun nopeudella saattaa sisustuksesta tulla hellapuita. Kävimme seuraamassa pahasti karilla käyneen 40-jalkaisen Beneteau Oceaniksen remonttia. Kuvasarja.
7 sivua – lehti 2/2019
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Esittely0,00 € -
Esittely: käsintehdyt köysityöt
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: käsintehdyt köysityöt
Suomessa ei ole montaa ammattimaista ja solmunsa osaavaa köysitöiden tekijää. Esittelyssä yksi heistä, kotkalainen Mika Kajander.
2 sivua – lehti 11–12/2022
köydet * köysityöt
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Esittely3,00 € -
Hurmaava vanerivene – piirrustuksista vesille
5,00 € Lisää ostoskoriinHurmaava vanerivene – piirrustuksista vesille
Epoksihartsin ja lasikuidun vaneriin yhdistävä stitch ’n glue -rakennustekniikka yksinkertaistaa veneen rakentamista ja vähentää huipputarkkojen sovituksien tarvetta. Levypinnoista muodostuva vene kootaan piirustusten mukaan muotoon sahatuista osista ja osat liimataan toisiinsa paksunnetulla epoksilla. Artikkelissa esitellään stitch ’n glue -rakennustekniikka sekä Ari Vilamaan kyseisellä tekniikalla rakentama moottorivene.
vanerivene * moottoriveneet
4 sivua – lehti 01/2019
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Esittely5,00 € -
Höyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
3,00 € Lisää ostoskoriinHöyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
140-vuotiaan M/S Rapidin reitti on kulkenut Pohjois-Karjalasta Viipurin kautta takaisin Saimaalle. Rapid rakennettiin alun perin hinaajaksi Pohjois-Karjalassa toimineen puutavarayhtiön tarpeisiin, jolloin se palveli uittotöissä Pielisjoella ilman kansirakenteita. Ensimmäinen isompi remontti siihen tehtiin vuonna 1910. Luultavasti Rapid sai silloin myös kannen ja ohjaushytin. Uransa aikana M/S Rapid ehti palvella myös Kaukaa-yhtiötä edustuskäytössä, mutta nykyisin se seilaa Saimalla Heikki Nykäsen ja Marja Heimalan oivana kesäkotina.
4 sivua – lehti 3/2022
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Esittely, Moottoriveneet3,00 €