3,00 €
Syysveneily vaatii, että veneen valot ja kipparin pimeänavigointitaidot ovat kunnossa. Artikkelista selviää mitä valoja veneessä tulee pimeällä käyttää sekä niiden terminologiaa.
3 sivua – lehti 10/2019
Kuvaus
Syysveneily vaatii, että veneen valot ja kipparin pimeänavigointitaidot ovat kunnossa.
3 sivua – lehti 10/2019
Tutustu myös
-
Esittely: Tyyppivene Kiisla
3,00 € Lisää ostoskoriinEsittely: Tyyppivene Kiisla
Koeajoimme Puuveneveistäjät ry:n Kiislan prototyypin Helsingin Lauttasaaressa. Vene halkoo ylväästi aaltoja, mutta ahtaissa satama-altaissa se ei ole parhaimmillaan.
4 sivua – lehti 11–12/2023
koeajot, moottoriveneet
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Esittely, Moottoriveneet, Puuvene3,00 € -
Meriuskomukset
3,00 € Lisää ostoskoriinMeriuskomukset
Mystisillä hirviömäisillä vesilläliikkujilla on pitkä historia. Vaikka usein ajatellaan, että mereen liittyvät uskomukset olisivat menneiden vuosisatojen todellisuutta, kuitenkin ne ovat edelleen syvällä tajunnassa, historiassa ja pinnan alla. Vanhat monsterit nousevat pintaan Otto Latvalan suurteoksessa Merihirviöt – Merenneidosta mustekalaan.
4 sivua – lehti 11–12/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Esittely, merikirjallisuus, Veneily3,00 € -
Karilleajon vahinkokorjaus
5,00 € Lisää ostoskoriinKarilleajon vahinkokorjaus
Kuuden solmun hellapuut
Nykyisiä veneitä ei ole juurikaan rakennettu kestämään karilleajoa. Jo parin solmun nopeudella syntyy korjausta vaativia vaurioita ja kuuden, seitsemän solmun nopeudella saattaa sisustuksesta tulla hellapuita. Kävimme seuraamassa pahasti karilla käyneen 40-jalkaisen Beneteau Oceaniksen remonttia. Kuvasarja.
karilleajo * karilleajokorjaus
7 sivua – lehti 2/2019
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Esittely5,00 € -
Höyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
3,00 € Lisää ostoskoriinHöyrywenheestä huviveneeksi – M/S Rapid
140-vuotiaan M/S Rapidin reitti on kulkenut Pohjois-Karjalasta Viipurin kautta takaisin Saimaalle. Rapid rakennettiin alun perin hinaajaksi Pohjois-Karjalassa toimineen puutavarayhtiön tarpeisiin, jolloin se palveli uittotöissä Pielisjoella ilman kansirakenteita. Ensimmäinen isompi remontti siihen tehtiin vuonna 1910. Luultavasti Rapid sai silloin myös kannen ja ohjaushytin. Uransa aikana M/S Rapid ehti palvella myös Kaukaa-yhtiötä edustuskäytössä, mutta nykyisin se seilaa Saimalla Heikki Nykäsen ja Marja Heimalan oivana kesäkotina.
4 sivua – lehti 3/2022
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Esittely, Moottoriveneet3,00 €