5,00 €
Merimoottoreita käsittelevässä sarjassamme on vuorossa jäähdytysjärjestelmä. Perehdymme sen toimintaan, huoltoon ja vian etsintään. Kuvasarja.
7 sivua – lehti 01/2012
Kuvaus
7 sivua – lehti 01/2012. Merimoottoreita käsittelevässä sarjassamme on vuorossa jäähdytysjärjestelmä.
Tutustu myös
-
Perämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
3,00 € Lisää ostoskoriinPerämoottorin kausihuolto – Vireen varmistus
Perämoottorista huolehtiminen syksyn noston jälkeen sekä pidentää moottorin ikää että antaa varmuuden käynnistymisestä taas keväällä. Otamme työn alle viisihevosvoimaisen Mercuryn, ja kiikutamme sen ammattilaisen hoitoon. Me tarkkailemme hänen työtään – ja toivottavasti opimme jotakin. Kuvasarja.
perämoottorihuolto * moottorin huolto *Mercury
5 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, perämoottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
0,00 €Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
Risat stefat
Moottorin raakavesipumpussa on pari heikkoa kohtaa, impelleri ja akselin stefat. Tällä kertaa käymme läpi tiivisteiden vaihtamisen ja vähän mekaniikkaakin. Kuvasarja.
4 sivua – lehti 06/2017
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse0,00 € -
Langaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
3,00 € Lisää ostoskoriinLangaton ahtopainemittari – Pieniä paineita
Tässä on esimerkki todellisesta tee-se-itse-ahtopainemittarista. Ongelmana oli, että haluttiin langattomat ahtopainemittarit, ja mahdollisimman edullisesti. Tällä kertaa ei ollut tarvetta jatkuvasti toiminnassa oleville mittareille, vaan tarkoitus vain oli löytää, miksi kahdessa moottorissa oli epätasapainoisuutta. Ongelma ratkaistiin varsin yllättävällä tavalla ja varsin edullisesti.
ahtopainemittari * ahtopaine * tee se itse
3 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €