3,00 €
Maasähköstä ja aurinkopaneeleista huolimatta veneen oma moottori pitää kaiken pyörimässä. Ja kun se pyörii, generaattori antaa virtaa, jopa yli oman tarpeen. Pääasia on, että sähkö kulkee minne sen on tarkoitus. Ja se, että sitä on vähintään sen verran varastossa, että kone voidaan käynnistää.
3 sivua – lehti 04/2005
Tutustu myös
-
Konehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
Aina silloin tällöin eteen tulee jotain silmiä avaavaa, ja sähkömoottorien kohdalla se taitaa olla nyt tässä. Candela C-Pod sopii kuin nakutettu foilaaviin moottoriveneisiin, ja C-Podin myötä nekin tuntuvat taas astetta todellisemmilta ja vakavammin otettavilta vaihtoehdoilta ainakin yhdeksi moottoriveneilyvaihtoehdoksi tulevaisuudessa.
2 sivua – lehti 11–12/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Konehuone 3/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 3/2021
Vuoden moottoriuutinen voitaisiin hyvin jo nimetä näin alkuvuodesta. Se on Mercuryn uusi mammutti, 600-hevosvoimainen V12-perämoottori. Pinnan alla on muutakin oleellista uutta kuin vain lisää tehoa, kuten automaattivaihteisto ja kääntyvä vaihteistokotelo.
3 sivua – lehti 3/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Konehuone 7–8/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 7–8/2021
Mercuryn uusi pieni perämoottori Mercury F5 MH LPG astuu sinne, minne muut perämoottorivalmistajat eivät ole vielä menneet. Valmistaja käyttää nimittäin polttoaineenaan nestekaasua – sitä samaa, jota grillikansa rahtaa koteihin ja mökeille ruoan käristystarkoituksessa.
4 sivua – lehti 7–8/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Akkuteema: Veneily vaatii virtaa
0,00 €Akkuteema: Veneily vaatii virtaa
Nykyisin veneilyyn liittyvät olennaisesti energiaintensiiviset laitteet ja lisävarusteet, jotka asettavat korkeat vaatimukset veneen sähköjärjestelmälle. Sen perusta on tietysti akku.
2 sivua – lehti 9/2023
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Akku, sähköt0,00 €