3,00 €
On hyvä tietää kuinka moottorin voitelu toimii ja voitelujärjestelmä on rakennettu. Tässä asiassa oikea tieto tuo säästöä ja oikea voitelu takaa koneen kunnon sekä pidentää sen elinikää.
5 sivua – lehti 06/2006
Tutustu myös
-
TELAKOINTI – Sisämoottorin syyshuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinTELAKOINTI – Sisämoottorin syyshuolto
Moottori on veneen tärkeimpiä ja arvokkaimpia osia. Vuosittain syksyllä tehtävällä kausihuollolla pidennät koneen ikää ja ennaltaehkäiset suurempia remontteja tulevaisuudessa. Käymme läpi tärkeimmät moottorin huoltotoimenpiteet ennen telakointia.
moottorihuolto * kausihuolto * syyshuolto * talvitelakointi
4 sivua – lehti 10/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Talvitelakointi3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Konehuone 7–8/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 7–8/2021
Mercuryn uusi pieni perämoottori Mercury F5 MH LPG astuu sinne, minne muut perämoottorivalmistajat eivät ole vielä menneet. Valmistaja käyttää nimittäin polttoaineenaan nestekaasua – sitä samaa, jota grillikansa rahtaa koteihin ja mökeille ruoan käristystarkoituksessa.
4 sivua – lehti 7–8/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €