3,00 €
Huonosti käynnistyvän, tehottomasti vetävän ja savuavan dieselmoottorin vika löytyy usein polttoainepumpusta tai -suuttimista. Niiden viat voidaan yleensä korjata, mutta helpommalla pääsee säännöllisellä huollolla.
4 sivua – lehti 06/2009
Related products
-
Stefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
3,00 € Add to cartStefojen uusinta – perävetolaitteen potkuriakselin tiivisteiden vaihto
Potkuriakselin tiivisteiden tehtävä on pitää verolaitteen öljy ja vesistön vesi erillään. Vuotavat tiivisteet kannattaa vaihtaa, ennen kuin niistä seuraa kallis remontti. Uusimme siis stefat yksipotkuriseen Volvo Penta 290. Kuvasarja.
5 sivua – lehti 9/2020
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Add to cartHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Nelitahtimoottorin kausihuolto
3,00 € Add to cartNelitahtimoottorin kausihuolto
Nelitahtisen perämoottorin säännöllinen huolto säästää hermoja ja lompakkoa. Usein myös monelle merkittävästi näitä arvokkaampaa resurssia eli aikaa. Nelitahtisen perämoottorin huolto ei ole rakettitiedettä, siihen tarvitaan pääsääntöisesti kärsivällisyyttä ja käyttöopas sekä osaan huoltoa ammattiauttaja. Huolla nelarisi vähintään kerran vuodessa.
5 sivua – lehti 4/2021
Category: Artikkelit Tags: Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Sisämoottorin kausihuolto
3,00 € Add to cartSisämoottorin kausihuolto
Sisämoottorin kausihuolto on helppo tehdä itse. Kun huoltokohteet ja tarvittavat toimenpiteet ovat selvillä, hommaan ei useinkaan kulu puolta päivää enempää. Iso osa huoltotoimista voidaan tehdä veneen ollessa vielä vedessä, koska silloin moottoria on helppo käyttää ja saada voiteluaineet juokseviksi. Kauden viimeisen käynnistyksen yhteydessä kannattaa myös tarkkailla, ettei näkyviä vesi- tai öljyvuotoja esiinny.
4 sivua – lehti 10/2021
Category: Artikkelit Tags: Moottorihuollot, Moottorit, Tee-se-itse3,00 €