3,00 €
Hienokin kone on hengetön ilman happea. Moottoreilla on sama raittiin ilman tarve kuin meillä ihmisilläkin, joten siksi röörit on pidettävä puhtaina. Ilmansuodatin ja pakoputki tarvitsevat myös osansa huomiosta.
5 sivua – lehti 07/2006
Tutustu myös
-
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 € -
Konehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 11–12/2021 – Candela C-Pod
Aina silloin tällöin eteen tulee jotain silmiä avaavaa, ja sähkömoottorien kohdalla se taitaa olla nyt tässä. Candela C-Pod sopii kuin nakutettu foilaaviin moottoriveneisiin, ja C-Podin myötä nekin tuntuvat taas astetta todellisemmilta ja vakavammin otettavilta vaihtoehdoilta ainakin yhdeksi moottoriveneilyvaihtoehdoksi tulevaisuudessa.
2 sivua – lehti 11–12/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Konehuone 9/2020
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 9/2020
Kanadalainen BRP yllätti alkukesästä ilmoittamalla lopettavansa Evinrude-perämoottorien valmistuksen. Evinruden myötä markkinoilta katoaa maailman vanhin ja viimeinen kaksitahtitekniikkaan uskonut perämoottorimerkki.
1 sivu – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 €