3,00 €
Venttiilien tahdistus
Venttiilien välysten säätäminen on simppeli homma, kun tietää muutaman pikku niksin.
venttiilit * venttiilien välysten säätö * tee se itse
2 sivua – lehti 09/2013
Kuvaus
2 sivua – lehti 09/2013. Venttiilien välysten säätäminen on simppeli homma, kun tietää muutaman pikku niksin.
Tutustu myös
-
Turbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
3,00 € Lisää ostoskoriinTurbo seurantaan – Ahtopainemittarin asennus
Monilla kippareilla on tapana tarkkailla moottorin valvontamittareita. Ahtopaine kertoo paljon turbon toiminnasta. Sellainen on varsin helppo asentaa itsekin. Veneessämme ei kuitenkaan ollut ahtopainemittaria, joten asensimme sen. Kuvasarja.
ahtopainemittari * ahtopainemittarin asennus
5 sivua – lehti 9/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
0,00 €Veneen raakavesipumpun korjaus 6/2017
Risat stefat
Moottorin raakavesipumpussa on pari heikkoa kohtaa, impelleri ja akselin stefat. Tällä kertaa käymme läpi tiivisteiden vaihtamisen ja vähän mekaniikkaakin. Kuvasarja.
4 sivua – lehti 06/2017
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Tee-se-itse0,00 € -
Hyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
3,00 € Lisää ostoskoriinHyvästit dieselille, sähkömoottori tilalle
Dieselin vaihto sähköön, osa 1
Primeur 700 Tender on suosittu päiväretkivene Euroopassa, Suomessa venemalli on kuitenkin vähemmän tunnettu. Vene oli Suomeen tullessaan varustettu dieselmoottorilla, mutta se oli tarkoitus sähköistää ja asentaa siihen Bellmarinen sähkömoottori ja akusto. Tenderin sähköisen version koeajosta tullaan raportoimaan jossakin Venemestarin seuraavissa numerossa. Kuvasarja moottorin vaihdosta.
5 sivua – lehti 6/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se tehdään, sähkömoottori3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €