3,00 €
Pyöristys tasalukuun – Volvo Penta D6-400 DPH
Volvo Penta tekee sen taas. Juuri kun kilpailevat merkit ovat esitelleet Volvo Pentan tehokkaimmalle dieselsisäperämoottorille varteen otettavia haastajia, tekee Volvo Penta taas hajuraon muihin.
1 sivu – lehti 09/2011
Kuvaus
1 sivu – lehti 09/2011. Volvo Penta D6-400 DPH
Tutustu myös
-
Tankkipöpöt kuriin ja diesel puhtaaksi – Dieselbakteerin karkotus
3,00 € Lisää ostoskoriinTankkipöpöt kuriin ja diesel puhtaaksi – Dieselbakteerin karkotus
Dieseltankissa, dieselissä ja niiden rajapinnoissa pääsee kehittymään mikrobeja, kuten bakteereja, hiivoja ja homeita. Vaikka dieselbakteeri kuolisi, ei tilanne ole ohi. Jäljelle jää kuollutta biomassaa. Artikkelissa tutustutaan kuinka tankki ja polttoaine puhdistetaan kiertohuuhtelun avulla.
5 sivua – lehti 9/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, Näin se toimii3,00 € -
Konehuone 3/2021
3,00 € Lisää ostoskoriinKonehuone 3/2021
Vuoden moottoriuutinen voitaisiin hyvin jo nimetä näin alkuvuodesta. Se on Mercuryn uusi mammutti, 600-hevosvoimainen V12-perämoottori. Pinnan alla on muutakin oleellista uutta kuin vain lisää tehoa, kuten automaattivaihteisto ja kääntyvä vaihteistokotelo.
3 sivua – lehti 3/2021
Osasto: Artikkelit Avainsana tuotteelle Moottorit3,00 € -
Sisämoottorin kausihuolto
3,00 € Lisää ostoskoriinSisämoottorin kausihuolto
Sisämoottorin kausihuolto on helppo tehdä itse. Kun huoltokohteet ja tarvittavat toimenpiteet ovat selvillä, hommaan ei useinkaan kulu puolta päivää enempää. Iso osa huoltotoimista voidaan tehdä veneen ollessa vielä vedessä, koska silloin moottoria on helppo käyttää ja saada voiteluaineet juokseviksi. Kauden viimeisen käynnistyksen yhteydessä kannattaa myös tarkkailla, ettei näkyviä vesi- tai öljyvuotoja esiinny.
4 sivua – lehti 10/2021
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorihuollot, Moottorit, Tee-se-itse3,00 € -
Purjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
5,00 € Lisää ostoskoriinPurjevenevetolaitteen kumitiivisteen vaihto
Purjevenevetolaitteen tiivistekumi on paljon vartijana, joten sen kuntoa tulee seurata. Jos kumin ikä ei ole tiedossa, se on päässyt haperoituimaan tai muuten vaurioitunut, se pitää vaihtaa välittömästi. Kumitiivisteen vaihto on iso ja kallis työ, koska se edellyttää moottorin siirtämistä ja toisinaan jopa moottorin poistamista veneestä. Jos työn tekee itse, säästää pitkän pennosen, mutta nyt seuraamme miten ammattilainen hoitaa homman. Kuvasarja
8 sivua – lehti 11–12/2020
Osasto: Artikkelit Avainsanat tuotteelle Moottorit, purjevene, Tee-se-itse5,00 €